A CHEQ vállalati szoftver által mindez megvalósítható, hiszen könnyen kezelhető, egyszerű felülettel rendelkezik. Milyen előnyöket tartogat, ha még online tudástárat is biztosítunk a munkavállalóknak?

Miért elengedhetetlen a céges tudásbázis?

A központi tudástárhoz minden egyes kolléga hozzáférhet, jól tudjuk ugyanis, hogy olykor frissíteni kell az ismereteinket, nem beszélve arról, ha új információk kerülnek be, vagy időszakosan aktualizálnánk a megszerzett tudást. 

Rengeteg időt felemészthet, ha keresgélés, kutakodás előzi meg az adott feladat elvégzését. Holott ez az értékes idő hasznos munkával is telhetne, ami pedig nagyobb elégedettséggel, kevesebb frusztrációval is járna, így közvetve a munkavállallói elégedettség is növekedne. Akár 20-25%-kal növelhető a produktivitás, ami valljuk be, sokat számít a cég életében.

Rendkívül hasznos az onboarding folyamatában, hiszen lerövidíthető a betanulás ideje, miközben a folyamatos képzési lehetőség mindvégig adott. A CHEQ például mikrooktatáshoz is bevethető, alacsony anyagi ráfordítással hatékonyan képezhetők a dolgozók. Nem mellesleg vissza is kereshetők az anyagok, nem csupán egyszeri lehetőségről van szó, hanem egy folyamatosan elérhető, gazdag tudástárról, amely afféle mankóként szolgálhat a mindennapos munka során is.

A lehetőség adott a tudásfrissítésre, hiszen tudjuk, hogy hamar kikopnak a megtanultak, olykor fel kell eleveníteni a fontosabb tudnivalókat. 

Még nem beszéltünk arról, hogy természetes jelenség, ha egy-egy rutinos, régimotoros kollégát elveszítünk (nyugdíj, felmondás stb.). Ez azonban nem jelenti azt, hogy vele együtt a tudását is el kell veszítenünk. A gondosan összeállított tudás-csomagban minden lényeges információ megőrizhető.

Miben segíthet még?

Könnyebben megtarthatók a munkavállalók, ugyanis növeli a dolgozói elégedettséget. Nem is kérdés, hogy miért jobb egy olyan helyen dolgozni, ahol nem kell folyton kutakodni az infók után, nem kell egyesével megkérdezni a tapasztaltabb kollégákat. A mindenki számára elérhető tudásanyag elengedhetetlen akkor is, ha távmunkában dolgoznak. Azonnali segítséget kaphat bárki, helyszíntől, időtől függetlenül.

Összehangolhatók a más-más területen dolgozók munkája, ezáltal pedig az egész vállalat hatékonyabb lehet. Megoldható például, hogy rálássanak egymás tevékenységére, akár megoszthassank plusz fájlokat, így gördülékenyebbé téve a munkafolyamatokat. 

Hogyan használjuk ki?

Elsőként az általános tudnivalókat érdemes feltölteni, ezenfelül célszerű bevonni a más területeken dolgozókat, vezetőket is. Fontos, hogy időnként felmérjük, hogy milyen egyéb anyagokra lenne még szükség, de a legjobb, hogy játékosan, szórakoztató módon is lebonyolítható egy-egy online képzés.

Címkék: cheqbot, reklám