A Diablo IV-nek nagyot kellett szólnia?

A Diablo IV megtalálható a CodeGurunál, így már bárki kipróbálhatja. De milyenek voltak az előzetes várakozások?

Röviden a játékról: egy ízig-vérig akció-RPG játékról van szó, amiben végtelen gonosz erőkkel kell megküzdenünk, miközben számos képességet tudunk elsajátítani. Gyönyörű helyeket találunk egy nyitott, a többi játékossal közös világban. Kereskedhetünk, vagy összeállhatunk a bossok ellen, de a PVP zónákban egymás ellen is tesztelhetjük a képességeinket.

A harmadik rész elég nehézkesen indult, és bár anyagilag hihetetlen sikeres lett a fejlesztő számára, valahogy nem teljesen azt kapták a játékosok, amire számítottak. Ez pedig óriási terhet rakott az új részre, melynek feledtetnie kellett a korábbi kisiklást.

A leghangosabb jóslatok nagyon szélsőségesek voltak a megjelenés előtt. Vagy temették a Blizzardot, azt várva, hogy elbaltázzák a negyedik részt. Vagy pedig arra számítottak, hogy jóvá tudják tenni azt, amit sokakban a Diablo III okozott.

Biztató béta teszt

Már a béta tesztelés során is lehetett érezni, hogy nem a harmadik részhez akar csatlakozni a játék, hanem inkább a Diablo II-höz. A zene és a grafika komor, ugyanakkor kifejezetten hangulatosra sikerült. Így máris értelmet nyer a “Return to darkness” hangzatosra sikeredett frázis.

Diablo IV: régi és új elemek ötvözete

Egyértelmű, hogy a Diablo IV. a második részhez kíván kapcsolódni. Ezt mutatja a látványvilág, a történet és egyes játékmechanikai elemek. De mindemellett vannak benne újdonságok is.

A harc lassabb és taktikusabb lett. Bár hiányozhat sokaknak a darálás, számos új rajongót is hozhat ez a változtatás. Maga a játék egyáltalán nem könnyű. Négy nehézségi szint közül választhatunk: Adventurer, Veteran, Nightmare, Torment, melyek közül alapból csak az első kettő választható.

Érdekesség, hogy a szörnyek velünk együtt szinteződnek, fejlődnek. Ha elérünk egy szintet, ők is szintet lépnek velünk. És nemcsak több életük vagy nagyobb ütéserejük lesz, de okosabbak is lesznek. Így nem lesz akkora sikerélményünk egy-egy szintlépést követően, hiába van jobb kövünk és rúnánk. 

Aki ismerkedik a zsánerrel, annak fel kell kötnie ...

Míg a Diablo III elég kezdőjátékos barátra sikerült, addig a negyedik résznél erről nem beszélhetünk. Aki ezen a játékon keresztül ismerkedik magával a zsánerrel, azt nehezen fogja megtartani.

Bár az elején szépen vezet, megtanítja az alapokat, de a komolyabb sikerélmények elmaradnak, ami nem teszi annyira vonzóvá.

Összességében elmondható, hogy az újat ötvözik a régivel. Nagyon egyénfüggő, hogy ez kinek mennyire jön be. A fentiek tudatában érdemes kipróbálni.

Címkék: Diablo, RPG, codeguru, játék, számítógép, akció, webshop, online, reklám