rakonczai_912x110_kaposhu.png hirdetés
2021.09.28 - Kedd
Vencel
12ºC / 23ºC
Közepesen felhős

Jó tanácsok a szellemi frissesség megőrzéséhez 2021. Augusztus 11. - Szerda 14:14 | Címkék: myrobalan, reklám

Az agyunk az a szerv, ami egész életünkben keményen dolgozik, hiszen éjjel-nappal rengeteg információt kell feldolgoznia, érzékelnie. Ahogy azonban egyre idősebbek leszünk, észrevehetően elkezdhet leépülni, illetve fiatalabb korban is lehetnek olyan helyzetek, amikor úgy érezzük, hogy az agyunk már nem bír megbirkózni a rá nehezedő terheléssel.

A test és az elme kapcsolata

A tudomány sokáig azon a véleményen volt, hogy a központi idegrendszer sejtjeinek száma már a születés pillanatában adott, és ezek a sejtek csak növekedni és elhalni képesek, de újratermelődni nem. Mára azonban világossá vált, hogy ez az elmélet téves: a modern kutatások során ugyanis bizonyosságot nyert, hogyha a központi idegrendszer megfelelő impulzusokat kap, akkor képessé válik arra, hogy új idegsejteket termeljen.

A tudósok különböző kísérletekben idős embereket vizsgáltak, és arra a felfedezésre jutottak, hogy azok voltak szellemileg jobb állapotban, akik fizikailag is aktívabb életet folytattak. Ehhez pedig nem is volt szükség intenzívebb testmozgásra, hiszen a különbség már azoknál is észrevehető volt, akik csak sétálgattak, azokhoz képest, akik a szobában ücsörögve töltötték a mindennapjaikat.

Tehát a szellemi frissességhez nem elég csupán az agyunkat “tornáztatni”, hanem szükség van arra, hogy időnként fizikailag is alaposan átmozgassuk a testünket. Nem beszélve a sport további előnyeiről, például az állóképesség javításáról, az immunrendszer erősítéséről vagy a stressz csökkentéséről.

null

Természetes memóriaserkentők

Tévhit, hogy csak az idősebb korosztálynak van szüksége arra, hogy fejlessze a memóriáját és serkentse az agyműködést. Bár náluk ez valóban óriási jelentőséggel bír, hiszen megelőzhető az időskori elbutulás, de fiatalként is kerülhetünk olyan helyzetbe, amikor egy kicsit javítani kellene a koncentráción vagy az emlékezőképességen. Ilyen lehet például egy stresszesebb munkahely vagy egy szellemileg meglehetősen kimerítő vizsgaidőszak.

A sport mellett ilyenkor segítségül hívhatjuk az olyan természetes szereket, is, mint például az ázsiai gázló, a páfrányfenyő (más néven ginkgo biloba), a citromfű, az orvosi zsálya vagy a rozmaring. Ezek külön-külön is hatásosak, de a Myrobalan DranPa kapszulájában mindegyikük megtalálható, további 8 memóriajavító gyógynövény társaságában. A készítmény jótékonyan hat az agyműködésre, és segít megbirkózni a szellemi kihívásokkal.

Optimista, nyitott életszemlélet

A szellemi frissesség szempontjából elengedhetetlen, hogy szociálisan is aktívak legyünk, és legyenek barátaink, társunk, olyan családtagjaink, akikkel napi szinten kommunikálunk. Sok idős ember hajlamos magába zárkózni, az elszigetelődés pedig szintén az agyi funkciók romlásához vezethet.

Ezenfelül sokat segít az élethez való optimista hozzáállás, és az a nyitott felfogás, melynek során hajlandóak vagyunk megismerni új véleményeket és más szempontokból vizsgálni az egyes jelenségeket.

Vissza az előző oldalra

Weboldalunk a használat elősegítése és a jobb felhasználói élmény érdekében sütiket, "cookie"-kat használ.
A böngészés folytatásával jóváhagyja a sütik használatát. Bővebb információ

Bezárás