Ezek mindegyikét külön-külön is lehet mérni, és mindegyiken lehet javítani annak érdekében, hogy magasabb konverziót érjünk el. A jobb konverzió sok mutatón is látszik, ezeket is érintjük ebben a bejegyzésben.

Konverziónövelő tippek webshoptulajdonosoknak

Ma már nagyon jó webshopmotorok vannak a magyar piacon, így szoftver oldalról semmi sem gátol meg abban, hogy növeld a konverziót a webáruházadban. Nem kell feleslegesen szórni a pénzt hirdetésekre, lehet javítani a látogatottságon, a vásárlások számán, lehet csökkenteni a kosárelhagyások arányát. Íme néhány tipp:

1. Termékoldalak javítása

A webáruházak többségében nincsenek vagy átlagon aluliak a termékinformációk, holott az eladó helyett itt ez adja el a terméket. A részletes és érdekes leírás, a jó minőségű fotók, a használat közbeni bemutatás, a történetmesélés sokat javít a konverzión. Az is hasznos, ha vásárlói vélemények is megjelennek a weboldalon.

2. Kedvező első benyomás megszerzése

Döntő jelentőségű az az információ, amit görgetés nélkül lehet látni a webáruházba lépve. Olyan ez, mint egy normál boltnál a kirakat. Ha ez nem nyerő, akkor be sem mész.

3. Rendelési folyamat egyszerűsítése

Csak azokat az adatokat kell bekérni, ami a rendeléshez feltétlenül szükséges. Jó megoldás lehet a regisztráció nélküli vásárlási lehetőség és a Google- vagy Facebook-fiókkal való belépés is.

4. Kosárelhagyás minimalizálása

A kosárelhagyások számának csökkentésére már sokféle technika létezik, például az exit popup, az emlékeztető e-mail, telefonos visszakeresés, remarketing hirdetések.

5. Ingyenes szállítás

Ha a megrendelés végén derül ki, hogy a szállítás mennyibe kerül, sokan otthagyják a kosarat és lemondanak a vásárlásról, ezért az ingyenes szállítás erre hatásos gyógyszer lehet.

6. Mobilra optimalizálás

Az emberek többsége ma már mobiltelefonon vásárol, ezért ha a mobilos verzió nem tetszetős, lassú vagy nehézkes, azzal sok potenciális ügyfelet el lehet veszíteni. Érdemes ezért reszponzív oldalakat készíteni, hogy minden eszközön jól jelenjen meg az oldal.

null

Ha szeretnél egy honlapauditot, vedd fel a kapcsolatot a Klikkmarketing ügyfélszolgálatával!

7. Kuponok és kedvezmények alkalmazása

Jó néhány webáruháznál található a kosár megtekintésénél kuponkód mező, ahová be lehet írni a kedvezményre jogosító kódot, ez azonban visszafelé is elsülhet, mert akinek nincs kódja, az hátrányban érezheti magát és otthagyhatja a kosarat. A hirdetésben elhelyezett, regisztrációért cserébe adott letölthető kupon jó megoldás lehet erre a problémára.

Összegzés

A magyar webáruházak többségénél alapvető problémák vannak a fentiekkel, de még a legjobb áruházaknál is van mit javítani. Bármelyiken is javítasz, az eredmény a konverzióban mérhető lesz.

Címkék: klikkmarketing.hu, reklám