A kellő szakértelemmel és alapossággal beállított kampányok sorra terelik a potenciális vásárlókat a weboldaladra, amely nagy növekedést jelenthet az eladásaidban.
Azonban sajnos ha rosszak a beállítások, akkor a kampányok sem fogják hozni a várva várt eredményeket. Ráadásul rengeteg pénzt költhetsz el anélkül, hogy az valaha is megtérülne.
De vajon melyek azok a hibák, amelyeket sokan szoktak elkövetni? Összeszedtük a leggyakoribbakat az AdNet Media ajánlásai alapján.
Problémák a kulcsszavakkal
A kulcsszó a hirdetések egyik legfontosabb eleme, egy olyan szó vagy kifejezés, amelyre az adott termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban a felhasználók rákeresnek. Ha nem megfelelően használjuk ezeket, akkor a költségkeretünk kb. negyedét szórjuk el teljesen feleslegesen.
Mielőtt bármilyen kampányt indítanánk, fontos a kulcsszókutatás, amelynek során meghatározhatóak azok a kulcsszavak, amelyek hosszú távon eredményt hozhatnak. Ha ez a lépés kimarad, vagy nem megfelelően lett elvégezve, akkor az komoly károkat tud okozni.
A másik gyakori hiba, hogy túl sok kulcsszót használunk egy-egy hirdetéscsoportban. Ez azt eredményezi, hogy nem tudunk releváns hirdetéseket megadni, hiszen ha a kulcsszavak nagyon eltérőek, akkor képtelenség egy univerzális hirdetést írni. Ez pedig azzal járhat, hogy csökken az átkattintási arány, és nőnek a hirdetési költségek.
Nem elég jó hirdetések
A Google hirdetés szövegének megírása sem egyszerű feladat. Mivel a Google szereti a releváns hirdetéseket, ezért előnyben részesíti a jól összerakott hirdetéseket.
Ebből következik a kérdés: vajon mitől lesz jó egy hirdetés? Nos, a következő elemeket egészen biztosan tartalmaznia kell: kulcsszó, előnyök és funkciók, CTA gomb. Plusz pont, ha releváns és figyelemfelkeltő szöveget tudunk írni.
Ha nem így teszünk, akkor nem fogunk túl jól járni. A Google nem csak a CPC-t fogja növelni, de hátrébb is sorolja majd a hirdetésünket, amely még tovább emeli a költségeket.
Egyéb hibák, amiket elkövethetsz
A fent felsoroltakon kívül van még néhány gyakori hiba, amelyet a hirdetők többsége elkövet:
- Nem elég jó a weboldal. Hiába terelnek látogatót a Google Ads hirdetések az oldalra, ha a honlap képtelen eladni, akkor az csak felesleges pénzkidobás lesz.
- Kimarad a konverziómérés. Ennek segítségével megtudhatjuk, melyik kulcsszavak, melyik hirdetések hozzák a legtöbb eredményt, és melyikre érdemes még több pénzt költeni, így tovább optimalizálhatjuk az egész kampányunkat.
- Nem használunk remarketinget. Lehetséges, hogy egy felhasználóból nem tudunk első pillanatban vásárlót csinálni, de ez nem azt jelenti, hogy később sem válhat azzá. A remarketing segít abban, hogy később is elérhesd őket.
Kerüld el a fenti hibákat, és állíts össze jó hirdetéseket!
Címkék: google ads, hirdetés, kampány, reklám