2021.06.18 - Péntek
Arnold, Levente
19ºC / 33ºC
Napos

Melyek az aktuális közösségi média trendek? 2021. Május 19. - Szerda 11:17 | Címkék: unas.hu, közösségi média, reklám

Azt, hogy melyik közösségi média platformot érdemes használni, nagymértékben befolyásolja, hogy vállalkozásának célpiaca melyik platformokat használja leginkább. Egy olyan csatorna használata, amelyet a konkurensek nem leptek még el, versenyelőnyt jelenthet, új vásárlókat hozhat.

Egy teljesen új platform az alacsonyabb hirdetési költségek miatt hozhat jelentős profitot és olyan látogatókat is vonzhat, akiket máshol nem sikerült elérni. Mindazonáltal fontos az is, hogy ismerje a legújabb trendeket, hogy gyorsan tudjon a várható helyzetre reagálni. Ebben próbál meg ez a cikk segíteni.

Melyik a legjobb közösségi média platform?

Erre a kérdésre nem lehet egyértelmű választ adni, mivel ahogyan a vállalkozás is egyedi, annak online marketingje is egyedi kell, hogy legyen, a szabványklisék nem minden vállalkozásra húzhatók rá. Az sem célravezető általában, ha minden platformon jelen van valaki. Egy komoly, tudományos vállalkozás akár még presztizsveszteséget is kénytelen lehet elkönyvelni, ha például TikTok-on hirdet.

Megpróbálunk most egy szempontrendszert átadni, amelynek alapján könnyebben meg tudja határozni, mire érdemes figyelni, mire érdemes készülni a közeljövőben.

Közösségi média használata

Minden webshopnak jó, ha van egy saját közönsége, vannak törzsvásárlói. A Facebookra sokan azt mondják, hogy az idősek Instagramja, itt tehát inkább a közép és idősebb korosztályt lehet elérni, a TikTok felhasználóinak átlagéletkora pedig még az Instagraménál is alacsonyabb. A YouTube inkább videós hirdetésekre alkalmas.

null

Akik nem magánszemélyeknek, hanem inkább cégeknek értékesítenek, azoknak a LinkedIn jelenlét szinte kötelező. A Twitter Magyarországon nem annyira népszerű, mint az Egyesült Államokban, és vannak olyan közösségi média platformok, amelyek nálunk nem is ismertek.

Értékrend

Fontos, hogy a vállalkozás és a közösségi média platform értékrendje összeegyeztethető legyen, ellenkező esetben a webáruház elvesztheti hitelességét, ahogy egy vegyszereket forgalmazó webshop például hiteltelen lenne egy környezetvédőket tömörítő közösség platformján.

Ha bizonytalan abban, hogy Önnek melyik platform lenne a legjobb, kérje az Unas szakembereinek segítségét!

Kinek kötelező hirdetni a Facebookon?

A Facebookot a legtöbb webshop nem hagyhatja ki, bár sokan sok pénzt buktak már a Facebook-kampányokkal. Ugyanakkor nagyon nagy célközönséget lehet a Facebookon elérni, jól célozható, jó beállításokkal nagyon magas látogatottságot eredményező platform. Ezen túlmenően számos ingyenes eszközt bocsát rendelkezésre, amelyek használatával a konverzió növelhető. Legjobb egy Facebookban nagy tapasztalatokat szerzett cégre rábízni a kampányok menedzselését.

Egyesével próbálja ki a platformokat!

Ha egyszerre több dolgot cserél ki a marketingkampányában, nem fogja tudni mérni a változtatás hatását.

Vissza az előző oldalra

Weboldalunk a használat elősegítése és a jobb felhasználói élmény érdekében sütiket, "cookie"-kat használ.
A böngészés folytatásával jóváhagyja a sütik használatát. Bővebb információ

Bezárás