Megnézzük, hogy hogyan alakul az álláskeresők és álláspályázatok piaca a covid-járvány idején. És áttekintjük, hogy mit tehet, mire figyeljen egy álláskereső ebben a nehéz helyzetben.

Mindenki a stabilitásra törekszik

Legyen szó akár cégekről, akár munkavállalókról, a jelen helyzetben próbál mindenki a stabilitásra törekedni. Munkavállalók esetén ez nem is olyan könnyű, ugyanis nagyon sokan vannak, akik elvesztették a járvány miatt az állásukat. Ezáltal pedig sok új munkaerő került a munkaerőpiacra. Így pedig szinte minden álláshirdetésre többszörös a túljelentkezés, ami nem is meglepő jelenség ebben a helyzetben. Aki pedig megtarthatta állását, holott már a váltáson gondolkozott, az nem most fog váltani, inkább a kivárásra, a stabilizálódásra játszik.

Ha a cégek oldaláról nézzük, akkor rengeteg állás megszűnt, sok cég küzd az életben maradásért, a stabilizálódásért. További nehézség számukra a hirtelen jött részleges vagy teljes home office megszervezése, kontrollja és minden, ami ezzel jár. A legtöbb cég erre nem volt teljesen felkészülve. Mivel nagyon elhúzódik a járvány, így már egyre több HR problémába, megoldandó feladatba is belefutnak. Gondoljunk csak a teljes elszigeteltségre, a csapatmunka hiányára, a csapatépítő kontaktok hiányára. Embert és HR-est próbáló időszak ez a mostani, az nem vitás.

null

Covid idején is fontos álláskeresési tipp a jó CV!

Ha van járvány, ha nincs járvány, ugyanolyan fontosnak kellene lennie a jó CV-nek! Viszont, ahogy írtam is, most sokszorosára is nőhetett az egyes állásokra jelentkezők száma, így talán még fontosabb bizonyos álláspályázatok esetén. Épp ezért kell törekedni arra, hogy jelentkezés előtt legyen aktualizálva a CV-nk, és ne egy sablonos önéletrajzunk legyen.

Fontos, hogy aktuális legyen, és kulcsfontosságú információkat tartalmazzon, releváns szakmai tudást és tapasztalatot felvonultatva rólunk. Legyen figyelemfelkeltő és az adott állásra optimalizált. Egy jó CV-nek egy kész marketinganyagnak kell lennie, ami elad minket a cégnek. Erre kell törekedni minden egyes önéletrajz megírásakor. Ha ez megvan, keresd meg a hozzád illő állást, és jelentkezz még ma!

Bővítsük a keresést

Ha valóban komolyan gondoljuk, hogy új állás után nézünk, érdemes bővíteni azon helyek listáját, ahol állásokat keresünk. Ma már nem elég, ha csak a legnagyobb állásportálokon fent vagyunk, nézelődünk, hírlevélre feliratkozunk. Friss trend ugyanis, hogy sokan már inkább csak a közösségi médiában hirdetik meg az állásaikat.

Kétféleképpen szokták pl. a Facebookon megosztani az új állásokat. Vagy a rendszer beépített állás moduljával, vagy kifejezetten szakmai csoportokban. Érdemes követni ezeket is.

Címkék: dreamjobs, álláskeresés, reklám