Mi a buyer persona jelentése?

A buyer persona ideális vásárlót jelent. Amennyiben webáruház indítása mellett teszed le a voksodat - és ezzel a Webáruház készítés árak csapatát bízod meg, - akkor egy bizonyos idő múlva a szakemberek elkészítik a számodra a buyer personát. Vásárlói profilt készítenek, amelynek során egy olyan személyt kreálnak meg elméletben a célcsoportodból, aki bár egy kitalált karakter, mégis valós adatok alapján “születik meg”.

Honnan vannak ezek az adatok? Onnan, hogy megvizsgálják, hogy korábban kik tiszteltek meg bizalmukkal és vásároltak tőled. A buyer personát célcsoportonként érdemes meghatározni, hiszen akár korosztályonként eltérhetnek az igények.

Mire tudod használni a buyer personát?

Az üzleti modelled kialakítása során két olyan alapvető kérdés van, amire mindenképpen tudnod kell a választ: kinek és mit szeretnél eladni? Nagyon fontos, hogy pontosan tudd, hogyan fogsz kommunikálni velük: tegező vagy magázó stílusban, mik azok a problémák, amelyekre megoldást keresnek. Miért? Mert te leszel az, aki ezt a megoldást tálcán kínálja majd a számukra.

Alapszabály: ha sikereket akarsz elérni, akkor soha ne termékeket adj el, hanem megoldást egy problémára. A buyer personát alkalmaznod kell a marketingterved során akkor, amikor leírod ki a konkrét célcsoportodat. Erre fog ráépülni a továbbiakban a kommunikációd, az alkalmazott csatornák és platformok használata, az árképzés, illetve a webshop kialakítása is. 

Hogyan készítsd el a saját buyer personádat?

A saját vállalkozásod buyer personáját gyorsan el tudod készíteni, akár 3 lépésben is:

- Határozd meg az alapokat! - Gondold végig, hogy mik lesznek az értékesíteni kívánt termékeid vagy szolgáltatásaid. Írd le, hogy kinek lehet szüksége ezekre a dologra. Képzeld el magad elé azt az ideális vásárlót, aki megvásárolja a webshopod termékeit. Írd le olyan részletesen, amennyire csak tudod: hány éves, hol lakik, mit csinál, hogy öltözik, hol étkezik, mi a kedvence stb.

- Helyezz konkrét adatokat a képzeletbeli buyer persona mögé! - Ezt piackutatással tudod elérni. Primer kutatás alkalmával saját adatokkal dolgozol, a szekunder kutatás esetében azonban már meglévő kutatásokból vonod le a megfelelő következtetéseket. Ha részletesebben szeretnéd megismerni a célcsoportodat, akkor aktuális adatokat alkalmazz, tekintettel arra, hogy a fogyasztói magatartás minden évben változik, így minél frissebbek az adatok, annál nagyobb az esélye annak, hogy sikerrel jársz.

- Mérd fel a nehézségeket és az igényeket - indulj ki a problémákból és értékesítsd számukra a megoldásokat. Itt írd le, mi a probléma, és írd mellé, hogy arra mi a te megoldásod.

Adj minél pontosabb meghatározást a buyer personádról, mert ezáltal egyszerűbben tudod megalkotni a kommunikációs tervedet, aminek eredményeképpen sikeresebb lehetsz. Kezdd el már most!

Címkék: webaruhazkeszitesarak, buyer persona, árak, webáruház, üzlet, termék, szolgáltatás, webshop, online, reklám