Egy kis webáruház történelem
Az első webáruházak Magyarországon a 90-es évek végén jelentek meg. Az első egy internetes CD bolt volt, ami 1996-ban kezdte meg működését, ezt követte egy könyvkereskedő cég, illetve egy műszaki webáruház. A megrendelt terméket többnyire a postai csomagszállító szállította ki, és a bankkártyával való fizetés lehetősége sem volt még kiépülve.
Az online vásárlások infrastruktúrája az utóbbi 20 évben alakult ki. Ehhez szükség volt az informatika ugrásszerű fejlődésére, a pénzügyi, banki szolgáltatások modernizálására. Ebben az időben alakult a BizWorks Kft. is, amelyet BizPay néven találhatsz meg az interneten. A cég a Worldline minősített, hivatalos partnereként asztali LAN-on terminált, mobil terminált, linkpayment szolgáltatást, valamint Tap on Mobile alkalmazást közvetít az ügyfelei számára. Webáruházaknak az E-Commerce szolgáltatás az ideális, hiszen a legtöbb ismert webshoppal integrálható, valamint összekapcsolható a CRM és a vállalatirányítási rendszerekkel.
Miért lettek népszerűek a webáruházak?
A webáruházak a kétezres években gombamód elszaporodtak. Ma már nem tudunk olyan terméket vagy szolgáltatást mondani, amit ne lehetne online módon megrendelni. A kereskedő cégek webáruházakat nyitottak, amelyek hatalmas termékkínálattal rendelkeznek. A Hrenko digitális ügynökség felmérése szerint kb. 19000 aktív webáruház működik hazánkban.
A nemzetközi logisztikai cégeknek köszönhetően azonban ma már a világ bármely tájáról rendelhetünk termékeket. A webshopok addig is nagy népszerűségét a koronavírus-járvány tovább fokozta, hiszen míg az üzletek nyitvatartását korlátozták, a webáruházak bármikor elérhetőek voltak. Ráadásul nem kellett közösségbe menni ahhoz, hogy megvegyük a szükséges termékeket. Amikor pedig a nagy élelmiszerláncok is bevezették az online vásárlás lehetőségét, aki csak tehette, a nagybevásárlást is online módon intézte.
Fizetési megoldások az online rendelések esetén
A kezdeti utánvétes fizetési lehetőségeket hamar felváltotta az előreutalás, majd pedig az online, bankkártyával történő fizetés lehetősége. A vásárlók azonban csak a biztonságos felületen szeretnék használni a bankkártyájukat, ezért kereskedőként fontos, hogy ezt a feltételt megteremtsd. A kosárelhagyások egy jelentős részét a fizetési lehetőségek okozzák. Ha ugyanis a vevő nem érzi biztonságban az adatait, eláll a vásárlástól. Amennyiben viszont ez biztonságos módon működik, nagyon megkönnyíti a megrendelt termék árának kiegyenlítését.
Webáruház üzemeltetőként tehát fontos, hogy megtaláld azt a fizetési módot, amit a vásárlóid biztonságosnak és praktikusnak fognak ítélni, és tőled rendelik meg a számukra szükséges termékeket.
Címkék: bizpay, utánvét, vásárló, elektronikus, digitális, bankkártya, fizet, webshop, online, reklám