Napjainkban az internet korábban soha nem látott módon szövi át az életünket. Ennek eredményeképpen az online jelenlét nem sokára szinte teljesen felváltja majd a nyomtatott hirdetéseket, így céged életében is meghatározó, hogy milyen képet alakítasz ki potenciális ügyfeleidben a szolgáltatásodról.
Mi a PR cikk?
A PR cikk nem mai találmány. A hazai reklámkultúrában már évtizedek óta jelen van, és – jellegéből adódóan – folyton alkalmazkodik az éppen aktuális trendekhez. Egy olyan hivatalos szervezeti kommunikációs formáról beszélünk, ami ahhoz segíti hozzá a hirdetőt, hogy cégének híre és szolgáltatásai eljussanak leendő ügyfeleihez – de nem feltétlenül direkt formában. Hasznos tartalmakkal kecsegteti az olvasót, ami által nem csak az „áruról” kap első kézből hitelt térdemlő információt, hanem más, érdekes tudásanyaggal is gazdagodhat általa.
A kiemelkedően színvonalas PR cikk olyan érték, amivel a kezedben verhetetlen lehetsz a versenytársaid között – különösen akkor, ha rendszeresen gondoskodsz az értékes tartalmakról. Ha már van weboldalad, közösségi oldalad, töltsd fel informatív tartalmakkal. Így, ha a PR cikkeddel találkozik valahol máshol a jövendőbeli ügyfeled, még többet tudhat meg rólad a honlapod és a social media-ban való megjelenésed által.
Összességében a PR-cikk egy hirdetési forma, de mégsem: olyan sajtóközlemény, amit leginkább marketing célból hoznak létre a vállalkozások. Ezeket aztán vagy lehozzák az adott szerkesztőségek a sajtóban, vagy nem. Nem szabad azonban összekeverni az advertorialokkal: ezek amolyan „támogatói tartalmak”, a megjelentetésért pedig fizetnek a cégek.
Hogyan juttathat piaci előnyhöz Téged is egy PR cikk?
Egy PR cikk megírása nem ördöngösség, de nem is egyszerű feladat, különösen akkor nem, ha most először látnál neki ilyesminek. Elengedhetetlen a kitűnő stilisztikai érzék, a precíz fogalmazási képesség és a kifogástalan helyesírás. Fontos továbbá ismerni mindehhez az aktuális trendeket, és folyamatosan fejlődni, megfelelni a piaci elvárásoknak. A legfontosabb pedig az, hogy soraiddal megragadd az olvasót.
Egy olyan PR cikk, ami közvetetten látható bevételt generálhat cégednek, négy alapvetésnek felel meg
- objektív,
- informatív,
- hatékony,
- és olvasmányos.
Felesleges terhelni az olvasót a száraz szakmai dolgokkal, hiszen őt az nem feltétlenül érinti közvetlenül. A potenciális vásárlót az érdekli, hogy hogyan tud a Te szolgáltatásod vagy terméked segíteni az ő problémáján, erről pedig szeretne minél többet megtudni, aránylag rövid idő alatt. Az olvasók azért olvasnak, hogy szórakozzanak és/vagy tájékozódjanak.
Egy jó PR cikk növeli céged presztízsét, írója pedig figyelmet fordít arra is, hogy a cikk által ápold a már meglévő ügyfelekkel a kapcsolatot. A címadás kiemelten fontos, legalább annyira, mint az első néhány mondat – ezek határozzák meg ugyanis, hogy az olvasó kíváncsi lesz-e az egész tartalomra. A prcikk.com linkre kattintva bővebben olvashatsz még arról, hogy mire kell figyelni egy PR cikk írásánál.