A legkritikusabb pont: a fizetési oldal

Bármilyen csodálatos és átlátható is egy webshop, a vásárlás mindig azon múlik, hogy mennyire látják megbízhatónak és egyszerűen kezelhetőnek a felkínált online fizetési módokat a potenciális vevők. Itt adja meg ugyanis ügyfeled azokat a bizalmas adatokat, melyekkel „kockára teszi” a kártyán található összeget – ha valami nem stimmel, akár el is tűnhet a pénze – legalábbis gondolhatja ezt. Ez egy nagy bizalmi kérdés! Ezért kell különösen nagy figyelmet szentelned annak, hogy az online fizetési felületeid megkérdőjelezhetetlenül pontosan működjenek. Érdemes többféle online fizetési módot is biztosítani a vásárlóidnak.

A vásárlási adatok azt mutatják, hogy egyre többen választják az online bankkártyás fizetést Magyarországon. Ez azt jelenti, hogy egyre nő az általános bizalom az eladók felé, azonban ez felelősséggel is jár: meg kell őrizni a vásárlók cégedbe vetett hitét. Népszerűek az olyan bankok online bankkártyás fizetési felületei, mint az OTP, a K&H vagy a CIB, ugyanakkor a Barion, a SimplePay és a Paypal sem hagyja cserben a vevőket megbízhatóság szempontjából.

Milyen fizetési módot válassz webshopodnak?

Elsősorban megbízhatót. Az, hogy céged és vásárlóid számára melyik lesz a legjobb, függ a boltod forgalmától és népszerűségétől, az ársávodtól, valamint a vásárlóid szokásaitól.

Hogyan lehet a Te webshopodban is megbízható online fizetés-szolgáltatás?

- Elsőként a bankkártyás fizetés elfogadásához szerződnöd kell egy bankkal, vagy egy kártyás tranzakciókkal foglalkozó céggel.

- Ha bankkal szerződtél, számíts bizonyos fix költségekre: pl. számlavezetési díj, tranzakciónkénti díjak.

- Ha megkötötted a választott bankkal a szerződést, a webáruház kezelőjének különböző tesztadatokat kell beillesztenie az admin felületre.

- Ezután következik a tesztelési időszak, ami akár hetekig is eltarthat. Ez idő alatt választhatod átmenetileg például az utánvétes fizetést.

A magyar piacon érdemes kerülni azokat a bankkártyás fizetési módokat, amik összességében nincsenek jelen a köztudatban. Ez sajnos bizalmatlanságot kelthet a vevőben.

Mit tarts szem előtt az online fizetéssel kapcsolatban?

Ha még csak most indítod el a webáruházad, rendkívül fontos, hogy olyan bankot válassz, ami már jól ismert a magyar közönség számára. Hiába nem ismerik még a weboldalad, amint meglátják, hogy egy népszerű és megbízható bankkal kooperálsz, fellélegeznek, és nem is lesz kérdés, hogy nálad hagyják-e a pénzüket.

TIPP: Helyezd el a választott bank logóját akár több helyen is a weboldalon a bizalom további növelése érdekében.

Ma már elképzelhetetlen egy webshop bankkártyás fizetési lehetőség nélkül. Válassz olyan szolgáltatást, melyen keresztül Te is szívesen költenéd el a pénzed egy webáruházban!

Címkék: fizet, bankkártya, számla, online, webshop, reklám