Tulajdonképpen nem is maga a vállalkozás indítása a nehéz, hanem a hozzá kötődő háttérmunka, és még ha ez sikeresen megvalósításra is kerül, akkor még szintén ott van egy könnyűnek semmiképpen sem mondható feladat, nevezetesen a piacon történő megkapaszkodás, majd a cég felfuttatása.

Minden feltételnek össze kell állni

Egy sikeres cégindításhoz több összetevőnek is passzolnia kell, ráadásul egyszerre, egy időben, egy helyen. A legegyszerűbb, ha a cél érdekében korlátlan mennyiségű pénz áll rendelkezésre, de ez azért a legritkább eset, és bármilyen hihetetlenül is hangzik, ez még önmagában egyáltalán nem garancia a sikerre.

Jó ötlettel, elszántsággal, az üzlet profiljába illő kellő tapasztalattal, hihetetlen munkabírással, a sikerért mindent megtenni akaró és tudó mentalitással és természetesen némi szerencsével felszerelkezve is elérhető akár a piacon meghatározó szerepet betöltő pozíció is.

Pontosan ezt az utat járta be a Bikepro.hu kerékpár webshop is, amely szó szerint a nulláról indítva lett mára a hazai kerékpáros társadalom megbecsült és megkerülhetetlen szereplője. A kezdeteknél a BikeMag, a korabeli Magyarország legnagyobb kerékpáros magazinjának a főszerkesztője mert nagyot álmodni, és elindítani a bicajok alkatrészeinek forgalmazásával foglalkozó első webáruházát, melyet aztán a már Shoprenter alapokon működő Bikepro.hu kerékpár webshop követett 2012 májusában.

Egy felfelé ívelő pálya

Az év végére már több mint 1000 termék volt az áruházban, a megrendelések száma pedig meghaladta a 400-at. Ezek nagyon szép adatok egy induló vállalkozásnál, azonban a cél messze nem csak a minél nagyobb volumen elérése volt minél rövidebb idő alatt.

Már a kezdetek kezdetén is az volt az elképzelés, hogy a vásárlók minél jobb kiszolgálást kapjanak, azonban nem a megvásárolt termékek minősége legyen kimagasló, hanem mintegy járulékos szolgáltatásként egyfajta tudásközpont is legyen a webáruház.

Meghaladva egy webáruház kereteit

Már az első évben több száz szócikk volt az oldal szótárában, majd még egyéves sem volt az áruház, amikor megjelentek a hasznos, máshol magyarul fel nem lelhető segédanyagok, magyarázatok, termékleírások, egy-egy témát kimerítően feldolgozó cikkek.

Mindehhez kellett az alapítónak a több évtizedes kerékpár-tervezői, -építői, versenyzői tapasztalata, valamint az ezres nagyságrendben megírt, bicajozással foglalkozó szakcikkek mögötti hihetetlen tudás.

Ennek egyenes következménye volt a 2013 végén megjelent és letölthetővé tett “Hogyan vásárolj jó kerékpárt” e-book, amely népszerűsége ma már több tízezres nagyságrendben mérhető. 2016-ban már a 25.000-et is elérte az éves megrendelés mennyisége, a személyi és a tárgyi, valamint a raktározási feltételek is bővültek. 2020-ban megtörtént a százezredik megrendelés és egy komplett nagykereskedelmi áruház megvásárlása is, a fejlődés pedig azóta is töretlen.

Címkék: bikepro, vásárló, webáruház, online, reklám