A hátrányos helyzetű és a sajátos nevelési igényű tanulók felzárkóztatását, illetve tehetségük kibontakoztatását több pályázati forrásból finanszírozott program is segíti a kaposvári Rákóczi Tagiskolában. Legutóbb például a népi hangszerekkel ismerkedhettek meg a diákok.
A kaposvári oktatási intézményekben csaknem 200 sajátos nevelési igényű és mégegyszer ennyi beilleszkedési zavarokkal küzdő fiatalt tanítanak.
- Az lenne az ideális ha valamennyi tagiskolánkban arányosan jelennének meg az osztályokban azok a gyermekek, akik integrációra szorulnak. Ehhez azonban még hosszú út vezet, mert az érzékenyítés a kortárs csoportban és a pedagógusoknál folyik - mondta a Kodály Zoltán Központi Általános Iskola főigazgatója, Szabóné Kudomrák Zsuzsanna.
A Bárczi Gusztáv Módszertani Központ szerda délelőtt zenével nyitotta meg a Magyar Gyógypedagógusok Egyesületének országos konferenciáját, amelynek egyik központi témája az integráció volt.
- Ma már a sajátos nevelési igényű gyermekek több, mint 70 százaléka tanul integráltan általános iskolákban, középiskolákban - árulta el a Magyar Gyógypedagógusok Egyesületének alelnöke, Tóthné Schiebelhut Lívia.
A fórumra most először befogadó- és gyógypedagógusokat egyaránt meghívtak. A szervezők ezzel is azt hangsúlyoznák, hogy összefogásra és elfogadásra van szükség ezen a területen is.
- Nagyon sok kisgyermek alkalmas az együttnevelésre és ezért rendkívül fontosnak érezzük, hogy a befogadó pedagógusok is felkészüljenek erre. Személetváltásra van leginkább szükség. Úgy gondoljuk, hogy a képzettséget könnyebben meg lehet szerezni mint a látásmódot - foglalta össze a Bárczi Gusztáv Módszertani Központ főigazgatója, Benczéné Csorba Margit.
A 3 napos konferencia plenárisülésekkel folytatódik. A tudományos, szakmai előadásokra az ország minden pontháról több mint 500 pedagógus érkezett.
Címkék: integráció, konferencia, kultúra, kaposvár