A kaposvári Rákóczi iskola diákjai egy több hónapja tartó, hátrányos helyzetűeknek szóló tehetséggondozó programban vesznek részt. A foglalkozások célja a személyiségfejlesztés és a tehetségek felkutatása. Az intézmény vezetője szerint egyre fontosabbak a hasonló, felzárkóztató programok.

- A hátrányos helyzetű tanulókat folyamatosan segíteni kell. És csökkenteni kell a lemorzsolódó tanulóknak a számát. Ehhez mindenképpen olyan szakmai és infrastruktúrális fejlesztés szükséges, ami ezt elősegíti és megtámogatja - mondta a II. Rákóczi Ferenc Tagiskola intézményvezetője, Andrássy Tiborné.

A Csokonai Vitéz Mihály Gimnázium végzős csoportja is egy hátrányos helyzetűeket felzárkóztató programban vettek részt. A továbbtanuláshoz kapnak most segítséget.

- Sokat segített ez nekem, mivel a mentorom nagyon figyelmes volt és figyelte a munkámat a tanulási módszeremet és segített kiválasztani a számomra megfelelő szakmát - mondta Kató Rebeka.

A tapasztalatok szerint szükség is van ezekre a programokra, mert a fiatalok tanulmányi eredményei javultak és a felvételiken is nagyobb eséllyel indulnak.

- Segítségükkel a tanulók fejlesztése, érettségi vizsgára és továbbtanulásra való felkészítése történik. Csökken ezáltal az iskolai lemorzsolódás - tette hozzá a Csokonai Vitéz Mihály Általános Iskola és Gimnázium intézményvezető-helyettese, Fenyőné Antal Judit.

Ez a célja a kormány új pályázatainak is. Most három ilyet írtak ki, 8 milliárd forintos keretösszeggel. Az egyik az "Együtt testvérként" elnevezésű program.

- Számos olyan iskolát kollégiumot támogattunk amelyek partnerként fogadnak hátrányos területeken lévő iskolákat és őket látogatják, segítik, közös programokat szerveznek - foglalta össze Balogh Zoltán, az Emberi Erőforrások minisztere.

Ezen kívül az Iskolapad újratöltve és a Lépj egy fokkal feljebb programokra lehet most pályázni.

Címkék: felzárkóztatás, kultúra, diák, iskola