A plakátkampány célja, hogy Rippl-Rónai József művészetét a lehető legközelebb hozzák az emberekhez, és mindenki számára megismerhetővé tegyék művészetét.
- Bízunk benne, hogy a kampány hozzásegít minket ahhoz, hogy Rippl-Rónai József neve a lehető legjobban összekapcsolódjon Kaposvárral, ezzel növelve a város turisztikai és marketingértékét – mondta el dr. Pintér Rómeó városmarketingért felelős polgármesteri megbízott.
Ahogy azt Kovács Kristóf városmárka-referenstől megtudtuk: a kiállítást Somogy megye északi részétől indulva, egészen Baranya központjáig, Pécsig haladva a Kaposvár felé vezető legforgalmasabb főutakon rendezték meg. Ilyen a 67-es, a 66-os út, illetve 6-os és 7-es számú főút. Az utazóközönség a Balaton déli partján Siófokon, Zamárdiban, Balatonkeresztúron, Balatonlellén Baranya megyében Szigetváron, Pécsen, és természetesen Kaposváron is találkozhat táblákkal.
Az óriásplakátos tárlatot Rippl-Rónai húsz emblematikus képéből állították össze, mindet a művész úgynevezett „kukoricás” korszakából válogatva. Azért, hogy a kiállítást még különlegesebbé tegyék, a Kaposváron található képek mellett más gyűjteményekben megtalálható festményeket is felhasználtunk.
Ennek nyomán széleskörű összefogás alakult ki a budapesti Kovács Gábor Gyűjtemény, a Kieselbach Galéria, a győri Rómer Flóris Múzeum, a pécsi Janus Pannonius Múzeum, a szegedi Móra Ferenc Múzeum, és természetesen a Rippl-Rónai Múzeum között.
A kampány nézőképeinek megjelenése Kiss Miklós grafikus munkáját dicséri.
A plakáthelyek listája:
Címkék: plakát, Rippl-Rónai, kiállítás, kultúra, Kaposvár