Akit érdekelnek a reál tárgyak, azok inkább a kutatás-fejlesztésben helyezkednek el, nem gondolkoznak tanári karrierben.

A kémia a jelenünk és a jövőnk is, mindennek az alapja. Ezt magyarázta a diákoknak a Bólyai-díjas kémikus egy kaposvári iskolában. Animációkkal próbálta a fiatalok érdeklődését felkelteni.

- Ők vizuális élményekhez szoktak a kép és a mozgás sokkal inkább mindenük, mint egy vagy két generációval ezelőtt - mondta a Bólyai-díjas kémikus, akadémikus, dr. Perczel András.

A rendhagyó óra azonban nem hozta meg a diákok kedvét a kémiához.

- Nem nagyon értem az anyagok felépítését és ezek nem tetszenek nekem - mondta a Nagyboldogasszony Római Katolikus Általános Iskola és Gimnázium tanulója, Patak Anna.

- Az egyenletekkel és a számításokkal szokott gondom lenni, azok nem sikerülnek úgy - mondta a Nagyboldogasszony Római Katolikus Általános Iskola és Gimnázium tanulója, Berekméri Levente.

Somogyban több iskolában évek óta nem találnak kémia tanárt, de gond van a fizika és a biológia tanárok utánpótlásával. A Kutató Tanárok Országos Szövetségének elnöke szerint ennek anyagi okai vannak.

A Kutató Tanárok Országos Szövetségének elnöke, Nyerkiné Alabert Zsuzsanna telefonon elmondta, hogy egy tanár nem biztos, hogy megél a minimálbérből, amit tud egy intézmény nyújtani neki, itt komoly anyagi terheket ró a családra, ha valaki mégis pedagógus szeretne lenni.

A szakemberek előrejelzései szerint legfeljebb huszonnégy frissen végzett természettudományos szaktanár végezhet évente az egyetemeken, több mint 600 tanár viszont nyugdíjba megy.

Címkék: természettudomány, hiány, tanár, oktatás, utánpótlás, kultúra