Brüdar Teréz az iskolai fordulóban is, majd a megyei helyesírási versenyen is hibátlanul teljesített. Így jutott a döntőbe, ahova az egész Kárpát-medencéből érkeztek diákok. Tollbamondást írtak és egy feladatlapot is ki kellett kitöltenünk, amelyben szerepeltek olyan kérdések is, amelyek a „j” és a „ly” helyes használatát mérték fel. A hatodik osztályos lány végül a harmadik lett, mindössze három ponttal maradt le az első helyről. Teréz kiskora óta rengeteget olvas, imádja a nyelvtant.
- Számomra cseppet sem volt meglepő az eredménye, második éve tanítom, és tudtam, hogy ezen a területen, kiemelkedő a tehetsége – büszkélkedett tanítványával Lőrinczné Pálos Éva, Teréz magyartanára. Melyhez, tette hozzá, kellő szorgalom is társul. Teréz gyakran forgatja a helyesírási szabályzatot, sokat gyakorol. Már most tudja: ő is magyartanár szeretne lenni.
A tizenegyedik osztályos Rozsos Adél a miskolci katolikus gimnázium által szervezett versenyen nyert első díjat – egy novellát kellett lefordítania. Az iskolai fordulón tízen vettek részt, a legjobb három dolgozatot küldték tovább. Adél hét éve tanulja az angolt. Erre a versenyre nem tudott külön készülni, hiszen ez nem nyelvvizsga feladatokra épült, itt sokféle képességre szükség volt.
- Adél nem a legjobb angolosok közé tartozik, ezt ő is tudja – mondta angoltanára, Pozsegovics Gáborné -, de itt a siker nem azon múlt, hogy ki milyen szavakat ismer, milyen nyelvtant tud, hanem írói véna és egy kis szépirodalmi rálátásra, fogalmazási készségre is szükség volt. Meg kellett érezni annak hangulatát, hogy mit akar a szöveg sugallni.
Adél nyáron nyelvvizsgára készül, de közben azért majd élvezi a vakációt.
Címkék: nyelvtan, Helyesírás, magyartanár, szorgalom, katolikus gimnázium, kultúra