dugó
A Varga Pincészet és a Vinoport.hu kérdőíves felmérése szerint a borkedvelők több mint 70 százaléka sör helyett bort vagy fröccsöt iszik, még a foci vb közvetítések alatt is. Valljuk be ezt azért el is várjuk olvasóinktól, hiszen borkedvelőnek lenni inkább életforma, mint alkalmi sznobizmus.

A Varga Pincészet Facebook oldalának rajongói és Vinoport.hu Online Bormagazin olvasói között végzett internetes felmérés szerint, a szurkolók 40 százaléka fröccsöt iszik a foci vb meccsei alatt. A felmérés kitért más italokra is. Az 575 megkérdezett borkedvelő a fröccs után legszívesebben tisztán issza a bort (33%) vagy sört fogyaszt (21%).

A fröccstípusok között a legnépszerűbb a fehérborból (54%) készült fröccs, rozéfröccsöt 36 százalék, vörösborból készült fröccsöt 10 százalék választ a labdarúgó-közvetítés mellé. „Azokon a rendezvényeken, ahová kitelepülünk, évről-évre nagyobb az érdeklődés a fröccsök iránt. – nyilatkozta Varga Bálint a Varga Pincészet értékesítési és marketing vezetője. - A rekkenő hőségben megtartott 2010-es Bországgyűlésen meghaladta fröccsalapanyagnak kivitt borok forgalma (Irsai Olivér, rozé) a mindig első helyen szereplő Jégbor forgalmát.

A fröccskultúra terjedése mellett érezhető, hogy az emberek változatosabban fogyasztják ezt a frissítő italt; a hagyományos Olaszrizling fröccs mellett egyre népszerűbb az Irsai- és a rozéfröccs is, ugyanis a fogyasztók nagy része szívesebben fogyaszt könnyű, friss, gyümölcsös, intenzív illatú borból készült fröccsöt.” Az évente több mint tízmillió palack bort és pezsgőt forgalmazó Varga Pincészet vezetője is kedveli ezt az italt: „Ha beköszönt a jó idő mindig van egy-egy másfél literes rozé és Irsai palack a hűtőnk ajtajában, hiszen nincs is annál jobb mint egy pohár házmesterrel kiülni a nyárestébe.”

A Vinoport.hu Online Bormagazin is gyakran vesz részt nagyobb nyári fesztiválokon, ahol a csapat bort és fröccsöt kínál az érdeklődőknek. „Az az érdekes a fröccs kérdésében, hogy azon túl, hogy nagy népszerűségnek örvend az alkalmi borfogyasztók és a borral még csak ismerkedők között, nem számít megvetendőnek a kifejezetten képzett, magas igényekkel bíró borbarátok körében sem. Úgy is fogalmazhatunk, a fröccs tulajdonképpen egy kapocs a bor iránt különböző mélységben érdeklődő emberek között.” – foglalta össze tapasztalatait Tóth Adrienn, a bormagazin főszerkesztője.

 

Címkék: Varga Bálint, Jégbor, Irsai Olivér, Vinoport, Varga Pincészet, bor, kultúra