Szombat délelőtt az összes tanár bent volt az iskolában, és kiscsoportokban tárgyaltak a fejlesztés lehetőségekről. Tanulmányokat dolgoztak ki a tehetséggondozásról, a környezeti és az egészségnevelésről is.
Nem zavarta a Bárczi iskolásokat, hogy szombat délelőtt is bent voltak az iskolában. A szép időben ugyanis kint sportolhattak az udvaron. Volt, aki kosarazott, focizott vagy éppen ping-pongozott.
Bent pedig a tanárok tornáztak. Saját magukon próbálják ki ugyanis a fejlesztési módszereket. Ebből a mozgáselemző foglalkozásból később tanmenetet készítenek, mert a gyógytornászok munkájára egyre nagyobb szükség van.
- Gyakorlatilag tíz gyerekből hétnél szükséges valamilyen mozgáskorrekció. Ez érinti a láb statikai rendellenességeket illetve a gerinc, mellkas deformitásokat – mondta Tar Erika az iskola szakgyógytornásza.
Kézműves foglalkozás is volt, szintén felnőtteknek. Apró kaspókat, gyertyatartókat, láncokat készítettek.
- Ezzel a kézügyességüket nagyon jól lehet fejleszteni, meg jó is, hogy ezt csináljuk, a finom motorika szempontjából nagyon jó, az enyhe és a középsúlyos gyerekeknél is – mondta Táskai Erzsébet kistérségi vezető.
Később az elméleti részről tárgyaltak a szakemberek. A pedagógusok fejlesztő anyagokat, javaslatokat dolgoztak ki. Az egész tantestület részt vett a munkában.
- A sajátos nevelési igényű gyerekek ellátásában is nagyon fontos lesz a kompetencia alapú programcsomagok bevezetése és intézményi adaptációja – emelte ki Táskai Erzsébet.
A módszert először a 380 bárczis tanulón és környékbeli kétezer speciális nevelési igényű gyereken próbálják ki. Ha beválik, akkor az egész országban a program szerint dolgozhatnak a gyógypedagógusok.
Címkék: Tar Erika, Táskai Erzsébet, tanterv, Bárczi Gusztáv Módszertani Központ, kultúra