Évek óta csökken a hallgatók száma a Kaposvári Egyetemen. Jelenleg 2900-an járnak ide, négy éve pedig még 5200-an voltak. Nagy részük főleg a régióból érkezik, vagyis nincs országos vonzereje az intézménynek - ez derült ki Kiss Dávid kutatásából, aki matematikai módszerekkel vizsgálta, hogyan lehetne az egyetem versenyképességén javítani.
- Elmehetünk arra, hogy a minőségibb, a magasabb pontszámmal rendelkező diákokat csábítsuk el a nagyobb egyetemektől, illetve egy komplexebb, egy nagyobb beiskolázási stratégia segítségével ki lehetne bővíteni a Kaposvári Egyetemnek a vonzáskörzetét - fogalmazott a közgazdász-gazdálkodás szakos hallgató. Dávid szerint országos rendezvények és a magas szintű tudományos munka is jó reklám. Ő például egy teljesen új módszert, a hálózatelemzést használta.
A marketingesek is olyan szoftverekkel dolgoznak, mint a nagy elemző cégek. Aki itt a legjobbak közt lesz, az országos konferenciára mehet jövőre. Dr. Szakály Zoltán, a Kaposvári Egyetem Marketing és Kereskedelmi Tanszékének vezetője elmondta:
- Tőlük várjuk egyébként azt is, hogy a későbbiek során majd master képzésre fognak járni, és utána a doktori képzésben egyfajta oktatói utánpótlást is jelentenek.
A legjobb dolgozatokat tudományos szaklapokban is megjelentetik.
Címkék: TDK, Kaposvári Egyetem, kultúra