Két éve adták át a kétszer két sávos 67-es út első ütemét. Decemberben pedig már a teljes középső szakaszon 110 km/h-val lehetett közlekedni, köztük a zenélő mernyei részen. A 3 kilométeres kaposfüredi szakasz építésének pedig ez év júniusában álltak neki.
A napokban a látrányi elkerülő szakasznál is elindult a munka. Itt 10 kilométer hosszan épül új aszfalt, kibővítik a meglévő útpályát, vadkerítés és vadátjárókat létesítenek, egy lehajtót is Visz településnél, valamint egy új turbó körforgalmat.
- Speciális led világítási technika fog kiépülni, aminek az a lényege, hogy mozgásérzékelők leszenk a csomópontban és ha érzékelik, hogy gépjűrmű érkezik, akkor a világítás megerősödik - nyilatkozta a NIF Zrt. vezérigazgatója, Nagy Róbert.
A biztonságosabb és gyorsabb közlekedés mellett ez az út jelenti a garanciát az újraiparosítás, a munkahelyteremtés szempontjából Kaposvárnak és térségének – hangsúlyozta Szita Károly polgármester.
- Az elmúlt 30 évet figyelembe véve a legkevesebb munkanélküli most van Kaposváron. Idáig már eljutottunk és ez köszönhető nagy mértékben a 67-es út fejlesztésének. Ez hozta magával az újabb befektetőket és megerősítette a helyi gazdaságot - tette hozzá a városvezető.
A két hiányzó szakaszt 2023-ban adják át a forgalomnak. Akkor már
korlátozás nélkül, 110 kilométer/órás sebességgel lehet haladni a 67-es út teljes, 46 és fél kilométeres hosszán.