A tervek szerint zajlik a M7-es autópályát és Kaposvárt összekötő kétszer két sávos R67-es gyorsforgalmi út építése.

A munkaterület 51 régészeti lelőhelyéből 48 feltárása már megtörtént, a maradék három lelőhelyen napokon belül munkához látnak a régészek. Ebben a hónapban fejeződik be a kivágott fák elszállítása, a műtárgyak és a depóniahelyek megközelítését szolgáló ideiglenes utak ugyanis már a múlt év végére elkészültek. Jelenleg a településeket elkerülő szakaszokon és az azokhoz kapcsolódó csomópontokban a humuszleszedési és töltésalapozási munkák folynak - tudta meg a Magyar Idők a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt-től.

Fotó: MTI
Fotó: MTI

Mint írják, ez utóbbiak a magas talajvíz, a nagy töltések jelentős süllyedésének megelőzése miatt és a töltéstestek konszolidációja érdekében szükségesek. Sikerrel zárultak azok az acélcső és vasbeton gerendás hidak próbaterhelései, melyek a gyorsút különböző szintű csomópontjaiban és kereszteződéseiben, a vízelvezető árkok felett és a vadátjáróknál épülnek majd. A cölöpözési munkák és a csőhidak építése e hónapban kezdődik.

A 33,2 kilométeres gyorsút 130 milliárd forintos úniós és hazai forrásból épül meg, és a tervek szerint az első szakaszt 2019 őszétől birtokba is vehetik az autósok, ami több száz méteren zenélni is fog. Később továbbépítik az utat, a 3,3 kilométer hosszú kaposfüredi, valamint a 9,9 kilométeres látrányi elkerülő 2022 tavaszára készül el.

Címkék: munkálat, R67, gyorsút, ásatás, épül, gazdaság, Kaposvár