A 49. Kékszalag Erste World Nagydíjon az 526 hajóból álló mezőny csütörtökön kilenc órakor rajtolt Balatonfüred előtt. Európa leghosszabb távú tókerülő versenyén a viszonylag gyenge szélben a várakozásoknak megfelelően a kéttestű hajók azonnal az élre álltak. A két esélyes szinte egy időben érte el a Balatonkenese előtt található pályajelet. Siófokon és a Tihanyi-szorosban Litkeyék vezettek, ám az Opel Fifty-Fifty a nyugati medencében felzárkózott.
A Keszthelyi-öböl bejáratánál a Festipay az északról érkező kissé erősebb szélben faképnél hagyta a többieket és délután három órakor mintegy 15 perc előnnyel fordult Keszthelynél. A Balatonfüredre visszafelé vezető vitorlázás során azonban a különbség egyre apadt a második helyezett, Józsa Márton vezette Fifty-Fiftyvel szemben.
A Tihanyi-szoros után, a célegyenesben a Festipay azonban növelni tudta előnyét, és végül 19 óra 05 perc 17 másodperckor ért célba. Ezzel azonban még nem dőlt el az első hely sorsa, mert a Fifty-Fifty jelezte, hogy óvást kíván beadni.
Frissítve 11.50.: az első tíz helyen csak többtestű hajók végeztek a 49. Kékszalag Erste World Nagydíjon, melyet az ellene benyújtott óvás elutasítása után - az így már 13-szoros győztes - Litkey Farkas nyert meg a Festipayjel.
A befutás sorrendjében második az Opel Fifty-Fifty Józsa Márton kormányzásával, harmadik pedig a Black Jack nevű katamarán, amelyen a fedélzeten volt Roland Gäbler. Az óvásról néhány órán belül születhet döntés.
A mezőny nagy része számára azonban még tart a verseny. Mintegy 250 hajó órákig vesztegelt Siófok közelében a teljes szélcsendben, s miközben a katamaránok már célba értek, ők még csak most értek át a nyugati medencébe. Rájuk még legalább egy éjszakányi vitorlázás vár azután, hogy a forróság és a gyenge és kedvezőtlen irányú szél alaposan próbára tette őket.