A győzelemre esélyes Principessa csapat csütörtöki közleménye szerint az Európa legrégebbi és legnagyobb tókerülő versenyére készülő egységek egy részének komoly gondot okozhat a múlt évihez képest 15 cm-rel alacsonyabb, 75 cm körüli vízállás. A nagyobb testű, nagyobb merülésű hajók reális kockázatként számolhatnak a megfenekléssel.
"A Balaton medre változatos, hol mélyebb sávok, gödrök, hol pedig hordalékkúpok, úgynevezett padok, marások alakulnak ki. Ezek a felszínről nem láthatóak, csak a tapasztaltabb hajósok ismerik a víz alatti világ ezen jellemzőit.
A Szentkirályi-Principessa is a nagy merülésű hajók közé tartozik, így a csapatnak fel kell készülnie a váratlan és kockázatos szituációkra, autós hasonlattal élve a kézifékes megállásokra. A hajó ugyanis képes akár 20-25 csomós (40 km/ó) sebességre is felgyorsulni, ami a vízen már óriási tempónak számít. Ezzel a sebességgel közlekednek a vízisízőket húzó motorcsónakok is. Ha ennél a sebességnél a hajó stabilitását biztosító uszony elakad a mederben, a rohanó Principessa azonnal megtorpan, s a rajta lévő tárgyakra és a legénységre a fizikai erők pontosan úgy hatnak, mint az autó utasaira blokkolásnál."
A Balaton-kerülés rekordját 10 óra 40 perces idővel, 1955 óta a Nemere II tartja, amely felújítva idén is nekivág a légvonalban 145 kilométeres távnak. Az indulóknak a Balatonfüred-Kenese-Siófok-Keszthely-Balatonfüred útvonalat kell teljesíteniük. A szél függvényében a legjobbak várhatóan már a rajt napjának estéjén vagy éjjel befutnak a füredi mólóhoz, de a kiírás szerint 7-én reggel kilencig lehet érvényesen célba érni - írja az MTI.
Címkék: Balaton-kerülés, sekély vízállás, Kékszalag, vitorlás, sport, verseny