Az ‘Ichiban’, az ‘Okyakusama Ichiban’, az ügyfél az első kifejezésből származó japán szó, elsőt vagy elsőszámút jelent. A Toyota Motor Europe (TME) 2007-től évente osztja ki az Ichiban Díjakat. Idén kétezer-háromszáz európai márkakereskedőt értékeltek, milyen mértékben voltak képesek kiemelkedő ügyfélelégedettséget elérni az értékesítés, a vevőszolgálat és a szerviz tekintetében. Negyvenöt díjat osztottak ki harmincnégy ország kereskedői között, elismerve kiemelkedő erőfeszítéseiket. A Koto Autóház 2009. és 2012. után, 2015-ben Magyarországon egyedüliként, harmadszor részesült az elismerésben.

Toyota Koto Autóház Kaposváron
Toyota Koto Autóház Kaposváron

A Toyota Motor Europe (TME) júniusban, Madridban megrendezett gáláján jutalmazta meg az ügyfélelégedettség terén legjobban teljesítő 45 európai kereskedőjét. A díjátadó ünnepségen felszólaló Dr. van Zyl, a TME elnök-vezérigazgatója azt nyilatkozta: „Üzleti tevékenységeinkben központi szerepet játszanak az emberek. Meg kell ismernünk ügyfeleinket, korszerű rendszerekkel és eszközökkel kell rendelkeznünk. De a legfontosabb, hogy a Toyotánál minden szinten megfelelő hozzáállás és szemlélet érvényesüljön. Versenytársaink lemásolhatják termékeinket, lemásolhatják folyamatainkat, ám az „Ügyfél mindenekelőtt” szemléletet már nem tudják olyan egyszerűen elsajátítani.”

A Toyota több területen vizsgálja a programban részt vevő kereskedések egész éves teljesítményét, hogy a rendkívül szigorú értékelést követően megállapítsa, ügyfelei a kontinens mely kereskedéseiben, márkaszervizeiben számíthatnak az elvárt magas színvonalat is meghaladó, kiváló minőségű szolgáltatásra.

Az értékesítési, vevőszolgálati és vevő-elégedettségi teljesítményt számos mérőszám alapján értékelve idén a Kaposváron és Nagykanizsán működő Koto Autóház bizonyult Magyarország legkiemelkedőbb minőségű Toyota márkakereskedésének.

Dr. van Zyl, a TME elnöke, Tóth László és Sándor Zoltán a díjjal
Dr. van Zyl, a TME elnöke, Tóth László és Sándor Zoltán a díjjal

"Jó érzés olyan autómárkát képviselni, amely a világ legnagyobb autógyártójaként messze élenjár a környezettudatos fejlesztésekben. A Toyota önmagában is jó választás, mert az egyik legértékállóbb és legmegbízhatóbb gépjárműveket kínálja. Meggyőződésem, ügyfeleink elégedettségét szolgálja, hogy a kiváló minőségű Toyota gépjárművek mellé olyan szolgáltatáshátteret biztosítunk, amelyben a karbantartásra, vagy a javításra fordított idő, a szakértelem, a hozzáállás és a garancia arányban van azzal az összeggel, amelyet cserébe ezért kérünk. Folyamatos fejlesztéseink, műszerezettségünk, szervizprogramjaik alapozták meg a Koto Autóház „régi” gárdájának egyedülálló szakmai tapasztalatát, amelyre az elmúlt 23 évben szert tettünk" - vallja Tóth László, a Koto Autóház ügyvezető tulajdonosa.  

A Toyota márkakereskedésben rendszeres képzésekkel tökéletesítik a naprakész szakmai felkészültséget, a csapatmunkát és az ügyfélközpontú szemléletet.  Kárszakértő munkatársak és a Toyota által minősített karosszéria- és fényezőműhely is abban nyújtanak segítséget, hogy az autózással kapcsolatosan felmerülő összes problémát helyben, azonnal orvosolni tudják. Az ügyfelek visszajelzései megalapozták azt az állítást, miszerint a Koto Autóház szolgáltatásminőségben, pontosságban, határidőben, főként felelősségvállalásban különbözik versenytársaitól.

Manapság egyre fontosabb megvizsgálni az autóhasználattal kapcsolatos kiadásokat is. A magas szintű gyártásminőségnek köszönhetően a Toyota gépjármű üzemeltetését lényegesen szerényebb fenntartási költség terheli a versenytársakénál. Főként a hybrid modelleket, amelyekben nincs kuplung, nincs vezérműszíj, nincs ékszíj és nincs indítómotor. A fékbetétek és féktárcsák élettartama akár háromszor akkora, mint a hagyományos autóké. Fogyasztása is 2-3 literrel kedvezőbb a megszokottnál. A Toyota ezen innovatív technológia legjelentősebb gyártója, és azt tervezi, 2020-ra a Toyoták ötven százaléka hybrid hajtású lesz.

a Toyota a hybrid modelljeivel az innovációban is az élen jár
a Toyota a hybrid modelljeivel az innovációban is az élen jár

Ebben az évben már több mint hétmillió Toyota full hybrid fut a világ útjain, ami az eddig eladott hybridek több mint nyolcvan százalékát jelenti. A környezettudatosság mellett folyamatosan fejleszti biztonsági rendszerét, ami valóban segít csökkenteni a balesetveszélyt. Az egyedi Toyota Safety Sense rendszer négy jelentős aktív elemmel szolgálja a biztonságos autózást. Lézer és kamera segítségével deríti fel az ütközésveszélyt, és végső esetben automatikusan működésbe lépteti a fékeket. Kamerával figyeli a felfestett útburkolati jeleket, és figyelmeztet a sávelhagyásra. A biztonságos közlekedés érdekében éjszaka automatikusan kapcsol a távolsági és a tompított fény között. Útjelzőtábla-felismerési funkciója pedig a sebességkorlátozások és az előzési tilalmak jelzéseire figyelmezteti a vezetőt.

"Ez a biztonsági rendszer valóban izgalmas útitárs. A Toyota tervei szerint a júniusban megjelent Új Auris mellett a többi modelljeihez is elérhető lesz az év végéig. Örömteli, hogy a Toyota tevékenysége során figyelembe veszi ügyfelei autózási szokásait, igényeit is. Legújabb fejlesztésének, az Új Aurisnak motorválasztéka is lenyűgöző. A hybrid mellett kétfajta dízel, és háromféle benzines modell biztosítja, hogy mindenféle vezetési stílushoz alkalmazkodik a kínálat. Sándor Zoltán tulajdonostársam nevében is kijelenthetem, hogy a Koto Autóház csapata a jövőben is elhivatottan szándékozik képviselni a Toyota márkát, ezáltal hosszú távon biztosítva Ügyfelei számára a gondtalan autózás örömét!" - ígéri Tóth László.

Címkék: Koto, tiyota, Ichiban, hibrid, reklám, díj