Az új marketingstratégia ahhoz nyújt segítséget, hogy Siófok a buli-turizmus fellegvárából átalakulhasson egy fiatalos, családias, élménydús üdülőhellyé, szakítva a buliturizmus-imázzsal. Mindezt Hoffmann Henrik, a projektet jegyző Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület (SFTE) elnöke mondta el az MTI-nek.

A szakember, aki egyben a helyi Residence Hotel igazgatója is, kifejtette, a 19 éve alakult SFTE tagsága jelenleg 265 turisztikai szolgáltatást nyújtó szervezetből, illetve magánszállásadóból áll, amely az ország egyik legnagyobb turisztikai fejlesztési projektjét valósíthatja meg egy tavaly elnyert, 57 millió forintos uniós támogatás révén. Ennek segítségével a szervezet számára lehetővé vált, hogy szakembergárdája részben átvegye Siófok turisztikai életének irányítását az önkormányzattól.

A csaknem 20 millió forintos önerőt igénylő projekt részeként két "vandálbiztos" kültéri terminált állítanak fel, amelyikből az egyik kísérleti jelleggel megkezdte kedden a működését a nagystrandnál. Ezen a város programjait, híreit, turisztikai kínálatát tekinthetik meg az érdeklődők. Újdonság a helyi Tourinform irodában beindított E-Contact szolgáltatás is, amely napra készen ad információt az adott napi szabad szálláskapacitásokról és áraikról. A támogatási keretből az iroda új informatikai rendszert is kap ez év őszére.

Az elnyert támogatás fedezi - az önkormányzat 65 százalékos támogatása mellett - az iroda működési költségeit, öt éven át. Az egyesület saját honlapot üzemeltet, s új turisztikai kiadványt is készített a térség látványosságairól, programjairól - emellett folyamatos oktatásban, továbbképzésben részesíti tagjait, dolgozóit.

Siófokstrand-2


Hoffmann Henrik az idei szezonról szólva elmondta, az eddigi előfoglalások 3-5 százalékkal kedvezőbben alakultak, mint egy évvel korábban. A siófoki turisztikai szolgáltatók arra számítanak, hogy sikerül kimozdulni a gazdasági válság okozta holtpontról, s ha lassan is, de elindul a forgalomnövekedés a balatoni turizmusban, alapvetően a belföldi turizmusnak köszönhetően. A szakember szerint a magyar termék-vásárlás mintájára érdemes lenne mozgalommá alakítani a balatoni üdülést, hiszen ezzel is hazai munkahelyeket lehetne megmenteni, sőt, teremteni.

Címkék: marketingstratégia, Hoffmann Henrik, turizmus, szezon, Siófok, politika