Hat vasútvonalon tizennéggyel bővült azon - jellemzően alacsony utasforgalmú - megállóhelyek száma, ahol a vonatok csak akkor állnak meg, ha az utasok előre jelzik leszállási szándékukat, vagy várakoznak a peronon - közölte a MÁV-Start kedd reggel az MTI-vel.

A pontosabb közlekedés az üzemanyag-, illetve árammegtakarítás érdekében bevezetett és 2021 óta több ütemben kiterjesztett feltételes megállási rendet gyorsan megszokták az utasok, nem okoz számukra problémát a leszállási szándék jelzése - írták.

A Balatonszentgyörgy-Tapolca-Ukk vonalon a Helikon InterRégió vonatokat érintően Gyenesdiás, Balatongyörök és Gógánfa megállóhelyek; a Pusztaszabolcs-Pécs vonalszakaszon Sáregres, Belecska, Szárazd, Regöly, Dúzs és Csibrák megállóhelyek; a Sárbogárd-Bátaszék-Baja vonalon Szekszárd-Palánk megállóhely; a Nagykanizsa-Pécs vonalon egyes személyvonatok esetén Zákány megállóhely; a Vámosgyörk-Gyöngyös vonalon Kitérőgyár és Gyöngyöshalász megállóhely; a Budapest-Újszász-Szolnok vonalon pedig Zagyvarékas megállóhely esetében vezetett be feltételes megállási rendet a vasúttársaság a decemberi menetrendváltáskor - áll a MÁV-Start közleményében.

Címkék: feltételes vasúti megállóhely, máv, vonat, olvasóink kérdezték