A hatósági bizonyítvány kiállításának feltétele:

 1.    a kérelmezett ingatlan a társasháznak, lakásszövetkezetnek nem minősülő ingatlanon található,
 2.    az ingatlanon belül legfeljebb négy önálló (2-4) lakás található.

A települési önkormányzat jegyzője kérelemre 8 napon belül hatósági bizonyítványt állít ki a lakás rendeltetési egységek számáról.

A hatósági bizonyítványt a lakossági fogyasztó nyújtja be az egyetemes szolgáltató részére.

A hatósági bizonyítvány kiállítására az ügyfél nyilatkozata alapján kerül sor!

A kérelemhez szükséges nyomtatvány ezen a linken érhető el:

A hatósági bizonyítvány iránti kérelem benyújtható: 

·    Kaposvár Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Közigazgatási Igazgatóság Igazgatási Iroda 7400 Kaposvár, Kossuth tér 1. 
 ·    Az elektronikus ügyintézés az alábbi címen lehetséges: Hivatali kapu neve: Kaposvár Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala, Hivatalai kapu rövid neve: SBATY, Polgármesteri Hivatal KRID azonosítója: 600070303.
 ·    e-mail: igazgatas(kukac)kaposvar.hu

Ha az egyetemes szolgáltató azt észleli, hogy az ingatlan lakás rendeltetési egységeinek száma nem egyezik meg a hatósági bizonyítványban foglaltakkal, ezt hatósági ellenőrzés lefolytatása érdekében az eljáró hatóság felé jelzi.

Ha a fentiek alapján indult eljárás azzal az eredménnyel zárul, hogy a felhasználó jogosulatlanul vette igénybe a kedvezményes többletmennyiséget a bejelentett és a tényleges lakás rendeltetési egységek különbözete vonatkozásában, úgy a jogosulatlanul igénybe vett kedvezménnyel elszámolt földgáz mennyiséget a versenypiaci költségeket tükröző ár másfélszeresének megfelelő egységáron kell a felhasználóval elszámolni.

Címkék: áram, társasház, szolgáltató, hatóság, rezsi, jegyző, lakás, igazolás, olvasóink kérdezték, gáz, Kaposvár