Abban az esetben is el lehet állni egy online vásárlástól, ha nem tetszik a termék - mondta Böröcz Helga közjegyző hétfő reggel az M1 aktuális csatornán.

Ismertetése szerint a webes vásárlás úgynevezett távollévők közötti szerződés, melynek szabályai eltérnek az áruházi vásárlástól. Mivel online boltban a vevőnek nincs lehetősége megvizsgálni a terméket, a jogszabály úgy rendelkezik, tizennégy napon belül el lehet állni a vásárlástól - hívta fel a figyelmet.

A közjegyző elmondta, ha a vevőnek problémája van a vásárlással, esetleg nem kapta vissza a pénzét, az egyik leggyorsabb és leghatékonyabb megoldás az úgynevezett fizetési meghagyásos eljárás lehet, amely az Európai Unió bármely tagállamában székhellyel rendelkező céggel szemben érvényesíthető.

Az eljárás érvényesítéséhez közjegyzőhöz kell fordulni - tette hozzá.

Címkék: fogyasztó, vásárlás, olvasóink kérdezték, online, internet