A történet nem ma kezdődött és nem is újkeletű. Korábban a KaposPont is tudósított egy esetről, ami a mostanihoz kísértetisesn hasonlít. Igaz, az akkori történet szereplőjéből pénzt is kicsaltak az erőszakos ügyintézők, mostani olvasónk ellenben eddig nem fizetett. Igaz, viszont ő már ott tart, hogy félve veszi fel a telefont, mert a meg sem rendelt hirdetés ellentételezéséért napjában többször is felhívják. Brigitta szerint ez már súlyos zaklatás.
A történet elgondolkodtató, érdemes végig olvasni. Akinek jogi tanácsa, vagy hasonló ügye van, az keresse meg a KaposPont szerkesztőségét, hátha a nyilvánosság ereje a segítségükre lehet!
Brigitta szerkesztőségünknek írt levelét apróbb - de a lényeget nem érintő - változtatásokkal, teljes terjedelmében tesszük közzé.
" ... idén áprilisban egy állás hirdetést jelentettem meg az interneten több helyen is. Családi problémáink miatt ugyanis nehéz helyzetbe kerültünk, másodállást vagy otthoni munkát szerettem volna találni. Éppen ezen okok miatt csak ingyesen apróhirdetési portálokon hirdettem. Mivel a lakásunkat is hasonló módon próbáljuk értékesíteni, a nevem, címem és telefonszámom értehtő módon több helyütt is megjelent.
Most azonban, ahelyett, hogy munkám lenne, egy online tuadkozóként regisztrált internetes cég célpontjává váltam:
Alig jelentek meg az általam közzétett aprók, a szóban forgó vállalkozástól egy férfi azzal hívott fel, hogy tartozom nekik 29.000 forint + ÁFA hirdetési díjjal. Előzör azt sem értettem mirő beszélnek, sokkolt hír.
Letettem a telefont és utána néztem, hogy adtam-e fel hirdetést ilyen nevű helyen. Mivel ez a telefon a munkahelyemen ért, azonnal elmondtam mindezt a kollégáimnak is, akik szintén felháborodtak. Megnéztük a cég honlapját és rólam szóló hirdetést nem találtunk. Miután minderről megbizonyosodtam, visszahívtam az ügyintézőt és közöltem vele, hogy én semmilyen hirdetést nem rendeltem meg, ezért nem tartozom nekik. Kértem, mondják meg, hogy hol található a hirdetés, de erre nem válaszoltak. Kérdeztem, hogy mikor kötöttünk szerződést, mire azt mondták, hogy a szerződéskötés szóban történt, méghozzá januárban.
Megjegyzem, hogy én csak tavasszal kezdtem el hirdetni, ezelőti időpontban ilyen még a fejemben sem fordult meg. Ezután azt kértem, hogy küldjenek részemre egy szerződést, ami bizonyítja, hogy kértem ezt a szolgáltatást. Addig ugyanis, amíg ezt nem látom, nincs miről beszélni. Az ügyintéző közölte, hogy kiküldi futárral a számlát és a szerződést és ha azt kifizetem, akkor megkapom az iratokat és majd abban a csomagban lesz egy lemondó nyilatkozat is, amivel jogom lesz lemondani a hirdetést. Tehát ha fizetek, akkor kapok számlát. Majd akkor leveszik az internetről.
Másnap, valóban jött a futár. 43.000 forintot kért a csomagért. Természetesen nem vettem át. Illetve a fiam nem vette át, hiszen én a munkahelyemen voltam. Miután fiam értesített, nagyon felháborodtam. Az internetes oldalukon talált telefonszámot felhívtam, melyet egy hölgy vett fel. Elmondtam neki is, hogy milyen ügyben keresem: hogy én soha, semmilyen szolgáltatást nem rendeltem meg és szeretném, ha többet sem telefonon, sem küldemények küldésével nem zaklatnának, töröljenek az adatbázisukból! Megkérdezte tőem, hogy a számlán ki szerepel üzletkötőként. Mire én visszakérdeztem, hogy milyen számlán, hiszen eddig semmilyen dokumentumot nem láttam. Elkérte a telefonszámomat és mondta, hogy rögtön utána néz az ügynek. Vissza is hívott öt percen belül és elmondta, hogy náluk valóban egy januárban, szóban kötött szerződés szerepel. Én újra elődtam, hogy semmilyen szolgáltatást nem rendeltem. Erre az ügyintéző hölgy közölte, hogy ha ez így van, akkor ő most töröl a rendszerből és soha többet senki nem fog zaklatni. Azt is megkérdeztem, hogy kapok-e erről valamilyen bizonylatot, mire azt válaszolta, hogy törölt a rendszerből és kész. Ezek után még a hölgy nevét kérdeztem meg, hogy kivel beszéltem, majd letettem a telefont.
A fentiek ellenére hamarosan ismét megjelent a számlával a futárszolgálat, amit természetesen most sem vettem át. Ezt követőn másnap ismét felhívott az első ügyintéző és érdeklődött, hogy sikerült-e rendeznem a futárral a dolgot. Mikor közöltem, hogy nem vettem át semmit, akkor ő azt mondta, hogy kár, mert abban volt benne a lemondó nyilatkozat. Most viszont már arra hivatkozott, hogy 2012 november 15-én rendeltem a hirdetést. Őrület! Ez év végéig volt ingyenes, ezért erre az évre már fizetnem kell. És különben is, ezek után tovább kell küldenie az anyagot. Hogy hová azt nem mondta. Viszont még aznap hirtelen felkerült a hirdetésem az internetre általuk közzé téve.
Pár nap múlva ismét felhívott, hogy volt-e nálam a futár. Ekkor már a kolléganőmel beszélt, mert ő vette fel a telefont. Én már nem bírtam idegekkel. Ő elmondta neki, hogy semmilyen csomagot nem vettünk át és különben is feljelentést tettünk a rendőségen, mert nem rendeltünk meg semmilyen hirdetést, úgyhogy kérjük ne hívjon többet. Erre letette a telefont.
Feljelentést tettem a rendőségen. Csakhogy mivel nem vettem át semmit, ezért semmilyen bizonyiték nincs a kezemben. Ők is csak annyit mondtak, miután jegyzőkönyvbe vették a panaszomat és valamilyen megfoghatatlan jogi formulára hivatkozva eljárást is indítottak, hogy amit nem rendeltem meg, azt nem kell kifizetnem. És ne foglalkozzak vele. Ők ebben az ügyben tehetetlenek.
Számtalan kérdés nem hagy nyugodni: a cég honlapján nem találtunk semmilyen ÁFSZ-t, akkor milyen szabályok szerint működnek?
Miért futárral küldik a számlát és a szerződést, valamint a lemondó nyilatkozatot?
Hogy lehet az, hogy ezeket csak akkor kapom meg ha fizetek? Más cégeknél ez úgy működik, hogy ha meg is rendelek valamilyen szolgáltatást, akkor postán küldenek egy szerződést és egy lemondó nyilatkozatot, amit 8 napon belül visszaküldve semmissé tehetem a telefonos kontraktust.
Azzal sem tudok mit kezdeni, hogy nem törölnek az adatbázisukból és az internetes hirdetést sem veszik le. Olyan szolgáltatást végeznek, amit én nem kértem és nem is akarok. És folyamatosan hívogatnak és szerintem zaklatnak. Pénzt követelnek! Ez a rendőség szerint sajnos nem meríti ki a zaklatás vagy a zsarolás fogalmát.
Ügyvédre természetesen nem telik, de nagyon jó lenne valamilyen jogi háttér, hogy pontot tehessek az ügy végére, mert ki tudja még mit találnak ki. Persze azóta más cégek is próbálkoztak, de már azonnal leteszem a telefont, hogy nem kérek semmit.
De könyörgöm, ha munkát szeretnék vállalni, akkor, akik tényleg a munka miatt hívnának, mit gondolnak, ha én rögtön ellenséges vagyok velük?
Levelemet elküldtem a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének is. Ha válaszolnak, megküldöm Önöknek!
Addig is várom hasonló helyzetbe került sorstársaim jelentkezését és szívesen veszek minden jogi segítséget. Gondolkodok egy pertársaság alakításán is, hiszen együtt talán többre jutunk! ..."
Hasonló panaszoknak továbbra is helyt adunk. Írjanak nekünk az info(kukac)kapos.hu címre, vagy kommenteljenek!
Címkék: futár, hirdetés, zaklat, cég, szerződés, csaló, telefon, olvasóink kérdezték