Olvasónk - félve a további hercehurcától - arra kért minket, hogy nevét és vállalkozását ne hozzuk nyilvánosságra. Annyit azonban elárulhatunk, hogy a hölgy éppen üzletében dolgozott, amikor megcsörrent a telefonja. A vonal végén egy férfi mutatkozott be, aki elmondta, hogy egy végrehajtó cégnél dolgozik és egy online tudakozó megbízásából telefonál, mivel olvasónk nem fizette be a megrendelt hirdetések után járó 93 ezer forintos díjat. A munkájából kizökkentve, olvasónk hirtelen nem is tudta miről lehet szó, mivel több online tudakozónál is hirdeti üzletét; tartozásról azonban nem volt tudomása.
A férfi ekkor elmondta, hogy a ki nem fizetett szolgáltatást még 2008-ban, telefonon keresztül rendelték meg. Az említett szolgáltató akkori ajánlata szerint, az üzletet egy évig ingyen hirdetik, majd ezt követően újra megkeresik az ügyfelet, hogy megbeszéljék a továbbiakat. Erre azonban nem került sor. A telefonáló ekkor az érintett neve felől érdeklődött, arra hivatkozva, hogy ők csak a szerződött cég nevét ismerik, a tulajdonosét nem. Olvasónk gyanút fogott, és nem volt hajlandó magáról adatokat kiadni. A "végrehajtó" ekkor erélyesebb hangnemet ütött meg és fenyegetően elmondta: ha ő most leteszi a telefont, akkor olvasónknak egyben ki kell fizetnie a fennálló 93 ezer forintos tartozását, viszont ha hajlandó együttműködni, vagyis még másnap befizet 36900 forintot, akkor elengedik a hátralékot.
Olvasónk ekkor kíváncsiságától vezérelve, mégis elárulta adatait, és arra kérte a hívó felet, hogy küldjék el címére a tartozás befizetéséhez szükséges csekket. Másnap csengetett is a futár. Csekk helyett, azonban egy aznaptól hatályos üzleti szerződést kapott kézhez, amit azzal érvényesített, hogy a futárnak befizette az említett összeget, és aláírta az erről szóló papírt.
Mikor az újonnan érkezett kontraktust tüzetesebben is átnézte, észrevette, hogy a fejlécben szereplő cég 2011-ben alakult, így a korábban említett, 2008-as megrendelés már emiatt sem lehetett helytálló. Ekkor tárcsázta a cég által megadott telefonszámot, ahol ugyanaz a férfihang fogadta kapcsolattartóként, mint aki előző nap végrehajtóként telefonált. Olvasónk panaszára pedig mindössze annyit mondott: ne aggódjon, most már van egy érvényes szerződése.
A pórul járt vállalkozó kérdésünkre elmondta: mivel az online tudakozóval kötött szerződése érvényes, úgy tudja, hogy nem élhet jogorvoslattal, mindössze abban bízhat, hogy vállalkozása tényleg egy éven keresztül szerepelni fog ebben az internetes adatbázisban is.
Az eset pikantériája, hogy a kéretlenül megrendelt hirdetés valóban felkerült az erőszakosan ügyfeleket toborzó cég weboldalára, viszont olvasónk hirdetési adatait valószínűleg egy másik portálról nyúlták le. Ugyanaz az elírás szerepel ugyanis ebben a verzióban, mint egy korábbi, tudatosan megrendelt céginformációs leírásban.
Amennyiben Önnél is próbálkoztak már hasonlóval, írja meg nekünk az info(kukac)kapos.hu címre és leközöljük történetét!
Mi hirdettünk, most fizess! Újabb telefonos átverés?
Erőszakos telefonos üzletkötők áldozatává vált egyik olvasónk, aki felháborodásában megosztotta velünk kálváriájának történetét. Abban bízik: szerencsétlen példája nyomán, a jövőben kevesebb ember húzhatnak csőbe.
Olvasónk - félve a további herce-hurcától - arra kért minket, hogy nevét és vállalkozását ne hozzuk nyilvánosságra. Annyit azonban elárulhatunk, hogy a hölgy éppen a vállalkozásában dolgozott mikor megcsörrent a telefonja. A vonal végén egy férfihang mutatkozott be, aki elmondta, hogy egy végrehajtó cégnél dolgozik és egy online tudakozó megbízásából telefonál, mivel olvasónk nem fizette be megrendelt hirdetések után járó 93 ezer forintos díjat. A munkáját éppen félbehagyó vállalkozó, hirtelen nem tudta miről lehet szó, mivel több online tudakozónál is hirdeti üzletét, tartozásról azonban nem volt tudomása. A férfi ekkor elmondta, hogy a ki nem fizetett szolgáltatást még 2008-ban, telefonon keresztül rendelték meg. Az említett szolgáltató akkori ajánlata szerint, az üzletet egy évig ingyen hirdetik, majd ezt követően újra megkeresik az ügyfelet, hogy megbeszéljék a továbbiakat. Erre azonban nem került sor. A telefonáló ekkor az érintett neve felől érdeklődött, arra hivatkozva, hogy ők csak a szerződött cég nevét ismerik, a tulajdonosét nem. Olvasónk ekkor már gyanút fogott, és nem volt hajlandó magáról adatokat kiadni. A "végrehajtó" ekkor erélyesebb hangnemet ütött meg és fenyegetően elmondta: ha ő most leteszi a telefont, akkor olvasónknak egyben ki kell fizetni a fennálló 93 ezer forintos tartozását, viszont ha hajlandó még másnap befizetni 36900 forintot, elengedik a hátralékot.
Olvasónk ekkor a kíváncsiságtól vezérelve, mégis elárulta adatait, és arra kérte a hívó felet, hogy küldjék el a tartozás befizetéséhez szükséges csekket a címére. Másnap csengetett is a futár, csekk helyett azonban egy aznaptól hatályos üzleti szerződést kapott kézhez, amit azzal érvényesített hogy a futárnak befizette a fentebb említett összeget, és aláírta a róla szóló papírt.
Mikor tüzetesebben is átnézte az újonnan érkezett szerződést, észrevette, hogy a fejlécben szereplő cég 2011-ben alakult, így a korábban említett, 2008-as megrendelés már emiatt sem lehetett helytálló. Ekkor tárcsázta a cég által megadott telefonszámot, ahol ugyanaz a férfihang fogadta kapcsolattartóként, mint aki előző nap végrehajtóként telefonált. Olvasónk panaszára pedig mindössze annyit mondott: ne aggódjon, most már van egy érvényes szerződése.
A pórul járt vállalkozó kérdésünkre elmondta: mivel az online tudakozóval kötött szerződése érvényes, nem élhet jogorvoslattal, mindössze abban bízhat, hogy vállalkozása tényleg egy éven keresztül szerepelni fog az internetes tudakozójukban.
Amennyiben Önnél is próbálkoztak már hasonlóval, írja meg nekünk az info(kukac)kapos.hu címre és leközöljük történetét!