2013. JANUÁR 15. Copus 300- elődöntő 2. rész

 


A Táncics, illetve a Zichy csapata jutott tovább kedden este a Copus 300 második elődöntőjéből. Az iparművészetisek magabiztos szerepléssel biztosították ugyan a részvételüket a fináléban, viszont a református gárdáját így is csak egy ponttal előzték meg. A Táncsics döntőbéli szereplése ugyanakkor a legutolsó kérdésig bizonytalan volt. A gimnazisták azonban kockáztattak, szerencséjük is volt, így jutottak tovább. A döntőben a műszakis és a munkácsys fiatalok várják őket.

Jóllehet a múlt heti elődöntő izgalaira sem lehetett panasz, a mostani minden várakozást felülmúlt. A továbbjutó helyek az utolsó fordulóig kiadók voltak. A kaposvári városháza dísztermében most is négy középiskolás csapat mérte össze tudását és a háromfős csapatokat bizony alaposan megdolgoztatták a kvízmesterek.

Licit. Este tíz óra felé mindenki tudta, hogy ez volt a Copus 300 második elődöntőjének kulcsszava. Ennek a kérdéstípusnak az a lényege, hogy a csapatok egy adott kép-, vagy videóbejátszás kapcsán zsetonokkal licitálhatnak.

A fiatalok összesen húsz zsetonnal gazdálkodhattak. Négy ilyen kérdés volt és  mindahányszor nőtt a felajánlható zsetonok száma. Amik, egyben ugyanannyi pontot is értek. Pluszban a jó válaszért, mínuszban a rosszért.

A selejtezőkből, a fináléba iszonyatos hajrával bejutó egészségügyisek is ezen vesztettek most rajta és volt, hogy a döntőről mindössze egy ponttal lecsúszó református csapata ténylegesen nulla pont alá került. Rögtön a vetélkedő elején. Igaz, ők az egész estét kissé megilletődötten, enerváltan is kezdték. Innen jöttek aztán fel.

Az egészségügyi csapata viszont egyenletesen, szépen kezdett. Két pontlevonást érő licitjükkel azonban a vetélkedő félidejére szinte behozhatatlan hátrányra tettek szert.

A legtöbbet azzal a kérdéssel bukták, ami a kaposvári textil fél évszázados fonalgyártására kérdezett rá. No persze, ki gondolná, hogy annyi fonal gürdült le az orsókról, mint a Nap-Föld távolság, oda-vissza, negyvenhatszor.

A Táncsics továbbjutása ugyanakkor az utolsó percekig kérdéses volt. Nekik - ahhoz, hogy a fináléba kerüljenek - a legutolsó, persze licites kérdésnél minent egy lapra kellett feltenniük. A videóbejátszást követően Csík Ferenc, 1936-os berlini olimpiai aranyát firtatta a kérdés. A válasz jó volt; a gimnazisták továbbjutottak. Tulajdonképpen ekkor szorult ki a fináléból a református különítmény, hiszen az iparművészetisek végig kiegyensúlyozottan az első-második helyen meneteltek, a Táncsics viszont a záró kérdés előtt még csak a harmadik volt.

Így a jauár 22-i döntőben az alábbi csapatok küzdhetnek az elsőséggel járó dicsőségért és az értékes nyereményekért:

Eötvös Loránd Műszaki Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
Munkácsy Mihály Gimnázium
Táncsics Mihály Gimnázium
Zichy Mihály Iparművészeti, Ruhaipari Szakképző Iskola és Kollégium

A 20.30 órakor kezdődő eseményt a Kapos Televízió élőben közvetíti!

2013. JANUÁR 8. Copus 300- elődöntő


A teljes műsor - nézze meg! - Copus 300 - a Munkácsy és a műszaki csapata már a döntőben

 


Izgalmas másfél órát hozott a Copus 300 első elődöntője kedden este. A kaposvári városháza dísztermében négy középiskolás csapat mérte össze tudását. A háromfős csapatokat alaposan megdolgoztatták a kvízmesterek.

Feleletválasztós kérdésből és kockáztatnivaló zsetonból is akadt bőven; és bizony a kérdések nehézségi foka is méltónak bizonyult a téthez.

Ez, pedig a döntőbe jutás volt, ahol a wellness-hétvégék mellett, fürdő- és koncertbelépők, mozi- és színházjegyek, illetve vásárlási utalványok várnak a dobogósokra.

A vetélkedősorozat keddi elődöntőjében az Eötvös Loránd Műszaki Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium; a Munkácsy Mihály Gimnázium; a Nagyboldogasszony Római Katolikus Gimnázium és a Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola háromfős csapatai vettek részt.

A továbbjutáshoz azonban a felkészültség mellett némi szerencsére és taktikai érzékre is szükség volt. Akadt ugyanis olyan feladat, amin nemcsak pontot nyerni lehetett, hanem veszíteni is.

A filmbejátszásokkal és fényképes feladványokkal tarkított fordulóban a Műszaki csapata végig egyenletes, jó teljesítményt nyújtott és mindössze egy ponttal megelőzve a Munkácsy - hasonlóan remeklő gárdáját - végül 51 ponttal biztosította helyét a január 22-i fináléban.

A döntőben még két hely kiadó. Ezek sorsa a jövő héten, január 15-én este dől el. Akkor az alábbi csapatok mérkőznek meg egymással:

Lorántffy Zsuzsanna Református Ált. Isk. és Gimnázium
Zichy Mihály Iparművészeti Szakközépiskola
Táncsics Mihály Gimnázium
Szigeti-Gyula János Egészségügyi Szakképző Iskola

A 20.30 órakor kezdődő eseményt a Kapos Televízió élőben közvetíti!

 

2013. JANUÁR 07.

Holnap kezdődnek az elődöntők!

A szervezők a verseny zökkenőmentes lebonyolítása érdekében arra kérik a csapatokat (3 diák és felkészítő tanáruk), hogy legkésőbb 19.30 órára érkezzenek a helyszínre. Így, lesz elég idő a közvetítés előtti egyeztetésre, megbeszélésre.

Az iskoláknak a csapatok pontos névsorát (diákok neve, osztályuk, a felkészítő pedagógus neve) holnap reggelig kell eljuttatniuk a Kapos Televízió ügyvezető igazgatójának, Katona Józsefnek.

A teremben minden iskolából 20 fős szurkolósereg tud helyet foglalni; őket arra kérjük, hogy helyüket 20.05 és 20.15 óra között foglalják el.

A 3 fős csapatok feleletválasztós kérdésekre, "ki vagyok én?" típusú feladványokra, fotókkal és filmbejátszásokkal kapcsolatos feladatokra is számíthatnak.

Az elődöntők csoport-összeállítása:

2013. január 08.:

Munkácsy Mihály Gimnázium
Nagyboldogasszony Római Katolikus Gimnázium
Eötvös Loránd Műszaki Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola

2013. január 15.:

Lorántffy Zsuzsanna Református Ált. Isk. és Gimnázium
Zichy Mihály Iparművészeti Szakközépiskola
Táncsics Mihály Gimnázium
Szigeti-Gyula János Egészségügyi Szakképző Iskola

2012. DECEMBER 11.

 

Szellemi vetélkedőn bizonyították felkészültségüket a kaposvári diákok.

A Kapos Televízió showműsorában, vagyis az elődöntőkben négy-négy csapat szerepel majd 2013. január 8.-án és 15.-én:

Munkácsy Mihály Gimnázium
Nagyboldogasszony Római Katolikus Gimnázium
Eötvös Loránd Műszaki Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola

Lorántffy Zsuzsanna Református Ált. Isk. és Gimnázium
Zichy Mihály Iparművészeti Szakközépiskola
Táncsics Mihály Gimnázium
Szigeti-Gyula János Egészségügyi Szakképző Iskola

A január 22.-i döntőbe a két első és a két második helyezett jut majd tovább.

 

2012. NOVEMBER 30.

 

 

Sportvetélkedővel és kódfejtéssel folytatódott pénteken a Copus 300. A városimereti vetélkedő élén öt forduló után a református, a Táncsics és a Munkácsy Gimnázium csapatai állnak. S, míg ügyességben és erőben a munkácsysok végeztek az élen, addig kódfejtésben a táncsicsosok jeleskedtek. Nekik alig több mint egy órára volt szükségük ahhoz, hogy a város öt különbözó pontján elhelyezett rejtvényeket helyesen megfejtsék és visszaérkezezzenek a pénteki nap bázisára, a Városi Sportcsarnokba.

Nézze meg videónkat!

 

 

 

(A képre kattintva nagyobb méretben is megtekintheti!)

A lap alján csatolva megtekintheti a november 30-i forduló eredményeit!

A Copus 300 városismereti vetélkedő már 5. fordulójánál tart. A pénteki versenyen rejtjelezett szövegek, feladatok segítségével kellett a csapatoknak megtalálniuk az egyes állomásokat, ahol újabb kódok várták a versenyzőket.

Összesen 13 középiskolás csapat bizonyít fordulóról-fordulóra. A pénteki megmérettetésen minden csapat kapott egy-egy borítékot, amely az első rejtjelezett szöveget tartalmazta. Ennek helyes megfejtése után indulhattak a következő állomásra.

5 helyszínt kellett megtalálni és 6 kódolt üzenetet megfejteni. Az utolsó állomás kivételével mindegyik egy-egy helyszínre utalt, mely a következő állomást jelentette.
Bármilyen segítséget igénybe vehettek a versenyzők – kivéve a szervezőkét, mivel ők nem segíthettek a csapatoknak. A helyszínt azonban hiába találták meg a csapatok, ha nem volt meg a kódolt üzenet megfejtése. Ez utóbbi jóval több pontot ért, mint a beérkezési sorrend.

Aki szeretné kipróbálni tudását, az most megfejtheti a pénteki forduló feladatait, melyek a következőek voltak:

1. kód

2. kód

Figyeld a számot, mint a Bibliában:
Vízözön ennyi nap és ennyi éjjel,
Krisztus ennyi napos böjtje a pusztában.
Ez a kő maradt csupán,
Hol nyugszik a koronázatlan király,
Prímások prímása, a vén cigány.
V. sz. 23. sor 2. hely

3. kód

Keresd az egykori lakhelyét,
Ki szobrot akart állítani nekem.
Művészek voltunk mindketten:
Az én zeném elszállt, az ő színei nem.
A város neve örök, mint a helyé, hol leled.

4. kód

Kútszerte,
Ki alá vár.
(Passio Domini nostri Jesu Christi)

5. kód

A német lovag sarja alapította,
Kinek nemzetsége leverte Koppányt,
Felszentelésére Dalmáciából jött a király.
(a. D. MLXI)

6. kód



 

2012. NOVEMBER 20.

Selymet, vásznat és papírt festettek; hajtogattak és karikatúrát rajzoltak; fényképeztek és maketteztek azok a középiskolás diákok, akiknek alkotásaiból kedden nyílt tárlat az Együd Árpád Kulturális Központban.

A kiállított pályamunkák a Copus 300 harmadik fordulójára készültek. A fiatal alkotók bármilyen technikát használhattak; annyi megkötés volt csupán, hogy a mű Kaposvárhoz kötődjön.

Nézze meg a harmadik fordulóról készült rövid filmet!

Nézze meg a harmadik fordulóról készült hosszú filmet!

 

 

A harmadik forduló utáni összesítés:

 

 

 

2012. NOVEMBER 13.


Az amatőr színjátszás ünnepe a Copus 300, városismereti vetélkedő. Így értékelt a keddi fordulón a középiskolai csapatok színpadi teljesítményét látva az egyik zsűritag. A tizenhárom, hosszabb-rövidebb jelenet között akadt olyan, amit versbetéttel vagy filmvetítéssel színesítettek az alkotók; máskor a dramaturgia, a díszlet, vagy éppen a zeneválasztás érdemelt dicséretet. Az ítészek a Katolikus-, a Református- és a Munkácsy Gimnázium előadásait tartották a legtöbbre.

Nézze meg a második fordulóról készült rövid filmet!

A második fordulóról készült hosszú film :

 

copus2


2012. November 6.


A zsűri nehéz helyzetben volt. A Református-, illetve a Táncsics Gimnázium, és az Iparművészeti Szakközépiskola csapata végzett az élen a Copus 300 első fordulójában. A városismereti vetélkedőn 13 kaposvári középiskola csapata vesz részt. Az általuk készített, néhány perces kisfilmeket a zsűri kedden a Szivárvány Kultúrpalotában értékelte.

AZ első fordulóról készült filmek:


Copus 300 zártkörű buli

Helyszín: Városi sportcsarnok
Ideje: 2012. november 30. – 19:00

Tervezett program:

19:00 – Kapunyitás (kizárólag kaposvári középiskolás diákigazolvánnyal)
19:15 – A rendezvény megnyitása – Konferál: Ádi Csaba
19:20 – Eredményhirdetés, díjazás
19:30 – Mc Pita Ramos
20:30 – Beer See Walk
21:30 – Dj Bohumil
22:40 – Gardener
23:30 –Dj Kiwy
02:00 Zárás


Kódfejtés

A kódfejtés során a csapatoknak 5 rejtjelezett szöveget kell megfejteniük, amelyek egy-egy helyszínre utalnak: ezeket kell megtalálniuk. Mindig a következő helyszínen vár rájuk az újabb kód. Az 5. rejtjel megfejtése (egyben az 5. helyszín) után vissza kell térniük a
Sportcsarnokba. Ott le kell adniuk mind az 5 kód megfejtését. Természetesen a beérkezési sorrend is számít.

10.00 órakor, egyszerre kapja meg mindenki az első kódot. Legfeljebb 3 órájuk van a csapatoknak az összes rejtjel megfejtésére és a visszaérkezésre. Vagyis 13.00 órakor, akár sikerült, akár nem az összes kód megfejtése, vissza kell érkezniük.

Íme 3 gyakorló feladat segítségül:

1.
Az alsó a millenniumra, a felső Trianonra:
Emlékeztet a város fölött a crux gemina.
A hét hegy egyikén két napkorong összefogja.

2.
TARNOS LŐTTE

3.
Még 30 és 300 éves lesz a barokk kő.
A gyóntató hallgatott, áldotta a királynő.
Most is hallgat a szent: vízcsobogást folyton.
Kövét az éj sötétje színezte egykor.

 

 

 

 

 

 

 

 

Sportvetélkedő

Időpont: 2012. november 30., péntek 10.00-13.00 óra

Helyszín: Sport- és Jégcsarnok

Csapatlétszám: a versenyre szurkolóként érkező diákokból választhat a csapatkapitány (diákigazolvány mindenkinél legyen). A feladat elvégzéséhez szükséges létszámot a feladatnál közöljük.

4.1. Olimpiai TOTO (1 lány, 1 fiú oldja meg)

13+1 kérdés Kaposvár és az olimpiai játékok közös történetéből. Semmilyen segédeszköz nem használható.

4.2. Tájékozódási korcsolyaverseny a Jégcsarnokban (1 lány, 1 fiú)

A versenyt a Somogy Megyei Tájékozódási Futó Szövetség rendezi. Szabályos térképpel és időmérő rendszerrel. A versenypályát a jégen jelöljük ki. Korcsolyát minden versenyzőnek saját magának kell biztosítania. Kölcsönzési lehetőség van a Jégcsarnokban, de érdemes előre meggyőződni arról, hogy van-e megfelelő méretű és megfelelő minőségű korcsolya a kölcsönzőben. A korcsolyatudás és a tájékozódási ismeretek nagy előnyt jelentenek, de a feladat megoldásához gyakorlási lehetőséget biztosítunk. Mindkét versenyzőnek 4 fordulót kell teljesítenie. Az iskola eredményét a két versenyző összesített ideje adja.

4.3. Spinning maraton (1 fő)

A versenyt az XL Fittlesz profi csapata bonyolítja le. A versenyidő 65 (13x5) perc. Egy-egy 5 perc befejezése után kerékpárcsere. Így minden versenyző mindegyik kerékpárt használni fogja, tehát az esetleges különböző beállítások kiegyenlítődnek. Cél a minél nagyobb táv megtétele a rendelkezésre álló idő alatt. A feladat nagy állóképességet igényel. Az esetleges frissítésről a versenyzőnek saját magának kell gondoskodnia. A higiénia érdekében minden versenyzőnek egy törölközőt kell hoznia.

4.4. Kosárlabda próba (1 lány, 1 fiú)

Büntetődobás egy perc alatt. Cél minél több kosár szerzése. A versenyzők részére két labdát biztosítunk. Mindegyik játékos a saját labdáját használhatja. Saját maga megy a lepattanóért vagy a pontot érő labdáért és saját maga viszi vissza a dobóhelyre.

4.5. Röplabda próba (1 lány, 1 fiú)

Nyitások célba egy perc alatt. Cél minél több pontos nyitás végrehajtása a kijelölt területre. A röplabdapálya alapvonalán az egymással átellenes sarokban kijelölünk egy-egy 2x2 m-es területet. A két játékos egymással szemben nyit. Kezdéskor mindegyik játékosnál egy labda van. A nyitás után a játékosok szabadon választhatják meg, hogy ki melyik labdával folytatja a versenyt.

4.6. Labdarúgás próba (1 lány, 1 fiú)

Félpálya – üres kapu. A kosárlabda palánkhoz állított kiskapuba kell a félpályáról minél több gólt szerezni egy perc alatt. A játékosok két labdát kapnak. Minden taktikát saját maguk határoznak meg.

4.7. – 4.10. COPUS300 történelmi-ügyességi versenyek (2 lány, 2 fiú)

A sportcsarnok küzdőterét négy egyenlő téglalapra osztjuk (kb. 15 x 8 m-es téglalapokra). A csapatokat ábécé sorrendben négy csoportba osztjuk.

1. csoport – 4 – Eötvös, Építőipari, Gyakorló, Kinizsi

2. csoport – 3 – Lorántffy, Móricz, Munkácsy

3. csoport – 3 – Nagyboldogasszony, Noszlopy, Széchenyi

4. csoport – 3 – Szigeti-Gyula, Táncsics, Zichy

Egy-egy feladathoz egy-egy csoportot helyezünk el. Egy-egy feladat végrehajtására csapatonként legfeljebb 2 perc áll rendelkezésre. A csoportok minden csapata megoldja az adott feladatot és utána történik meg a helycsere, kb. 10 percenként. A csapat létszáma 2 lány és 2 fiú. A csapattagokat szabadon lehet cserélni egy-egy játék között. Mindegyik feladat időre megy. A feladat hibátlan végrehajtása után áll meg az óra. Ha a csapat hibát követ el, amit nem javít ki vagy nem tudja befejezni a feladatot a szintidőn belül, akkor a hibátlanul teljesítők mögé kerül a sorban. A hibátlanul teljesítőket elért időeredményük alapján állítjuk sorrendbe. Érdemes tehát hibátlanul megoldani a feladatot! Minden pályán versenybíró indítja el és állítja le a végrehajtást. Minden feladatot bemutatunk.

4.7. A kaposvári vár építése:

A tornyos „újvári”, „kaposújvári” várkastély, amelyet cölöpökre alapoztak, kőből és téglából építettek, valószínűleg a 14. század első felében készült el. A torony 12×10,5 méter alapterületű volt, alapfalai pedig 2,5–2,8 méter szélesek. A 15. században kívülről is sokszögű tornyok védték az erődöt, amelyhez a 16. század első felében ágyútornyok épültek. A vár épületegyüttese fokozatosan bővült, s nemcsak a várfalak szolgálták a biztonságát, hanem a vizesárok, a sánc, a palánk, valamint a körülötte elterülő mocsár is. A várfalon belül, a délnyugati részen állhattak a legénységi szállások, a várúr és a várnagy lakása, a várkápolna, a fegyvertár, továbbá a raktárak, istállók, pincék és egyéb gazdasági épületek. A kaposi vár a hódoltság idején is számottevő erősség volt, csak már nem magyar, hanem török végvár.

Feladat: Építsétek fel a vártorony egyik falát italos rekeszekből!

A toronyfal alapja 5 rekesz, magassága 12 rekesz. A rekeszeket a terület ellentétes széléről a játékosoknak kell a felépítés helyére vinniük és saját elhatározás szerint a falat felépíteniük. Ha az idő letelik és a fal nincs kész, akkor megszámoljuk hány építőelem van a falban a helyén és ezek száma szerint állítjuk sorrendbe a csapatokat.

4.8. Mamut Kaposváron:

A Kapos folyó mocsarai az itt élők mindennapi életét éppúgy korlátok közé szorították, mint a mezőgazdasági termelés és a város terjeszkedésének lehetőségeit. A 15. században fordult elő az a kínos eset (amint azt Temesvári Pelbárttól, a kortárs ferences prédikátortól tudjuk), hogy egy vidám természetű somogyi menyecske túlontúl beleélte magát a farsangi duhajkodásba, így hát férfiruhába öltözve a Kapos mocsaraiba tévedt, és ott is lelte halálát. Meglehet, hogy az őskorban itt élő mamutoknak is meggyűlt a bajuk a mocsarakkal. Máday János kaposvári gimnáziumi tanár 1875-ben mindenesetre mamutmaradványokat tárt fel a várostól délre, a Kislaki-erdő mellett. Az első pillantásra épnek látszó bordákat, csigolyákat és koponyadarabokat igencsak megviselte az idő. Kiemelésük után azonnal több darabra töredeztek, a tanár véleménye szerint azért, mert „némely részek két-, mások egylábnyi mélységben feküdtek, tehát a lég és a víz romboló hatásának igen ki voltak téve”. Máday Jánosnak így is sikerült megmenteni és a kaposvári gimnázium múzeumában elhelyezni a csontok jelentős részét. A hajdani mamutnak talán jobban kellett volna vigyáznia…

Feladat: Keljetek át a mocsáron!

Mocsárjárással átkelés hosszában, 5 db mamut lábnyomon mind a négy játékosnak a játéktér egyik oldaláról a másik oldalára. Egy lábnyomon csak egy játékos állhat és a lábnyomokat a talajon csúsztatni tilos. Ha valaki lelép, az kiesik a játékból.

4.9. Pestisjárvány Kaposváron:

1691 szeptemberében Gyöngyösi Nagy Ferenc, Somogy és Zala vármegye közös alispánja gróf Batthyány Ádám főkapitányhoz írott levelében arról számolt be, hogy pestis pusztít Kaposváron. Úgy hírlett, hogy „a várban s a városban ama ragadós nyavalyában halnak”. Az elővigyázatos utazók a várostól mintegy kétmérföldnyire letáboroztak, és maguk közül senkit sem engedtek be Kaposvárra. „Ha valaki mégis bémenne, maradjon is ott” – mondták, és kihirdették, hogy úgysem eresztik újra maguk közé, ha kijönne.

A járványok jóval később is nagy veszélyt jelentettek Kaposvár lakosságára: az 1770-ben idelátogató trónörökös-társuralkodó, II. József a város központjában, a mai Kossuth téren még temetőt talált.

Feladat: Betegek kimentése a pestisjárvánnyal sújtott városból

Két-két játékos egymással szemben a játéktér szélén helyezkedik el. Az egyik oldalon lesznek a betegek, a másik oldalon pedig a városhatár. A városhatárról induló játékosok a másik oldalról egy plédbe fektetve áthoznak egy beteget, a város szélen kiteszik és indulnak a másikért, azt is áthozzák és a kijelölt helyre teszik, majd visszafutnak a városba újabb betegek keresésére.

4.10. Kaposvár első templomának felépítése:

Nem sokkal a hódoltság megszűnte után, az egyházi közösség újjászervezésével együtt az első új keresztény egyházi épületek is elkészültek Kaposváron. A belső várban álló romos tornyot már 1694-ben a bencések kapták meg, azzal a feltétellel, hogy maguknak kápolnát és rendházat építenek. A következő évben fel is épült a kápolna, 1702-ben pedig – a lebontott vár faanyagának felhasználásával – megépült a város fatalpas római katolikus sövénytemploma szentéllyel, sekrestyével és fatoronnyal. Tetőzetét fazsindely fedte, a templom hossza 27, szélessége 9 lépés volt. Ez a kis templom a Rákóczi-szabadságharc viszontagságai közepette ugyan megrongálódott, a hívek mégsem hagyták összedőlni. Csak 1736-ban bontották le, hogy a helyén új templomot építsenek. Ez viszont már egy másik történet…

Feladat: Építsd fel a templomot 4 zsámoly és 4 kúp segítségével.

Az építőanyagok a terület egyik szélén a templom helye pedig vele szemben a másik szélen van. A játékosok egymást váltva viszik át az építkezés helyszínére a 4 zsámolyt és a 4 kúpot. Minden építőanyagot egyesével kell szállítani. A templom épülete 3 zsámoly, az egyik szélső zsámoly tetejére kell rátenni a negyediket, ez lesz a templomtorony, erre pedig a 4 kúpot, ez lesz a kupola. Mérnöki pontossággal kell építkezni, az esetleges hibákat az utolsó versenyzőnek ki kell javítania! A versenybíró csak a pontosan felépített templomot fogadja el!

4.11. Kötélhúzó bajnokság (3 lány, 3 fiú)

A csapatokat ábécé sorrendben négy csoportba osztjuk.

1. csoport – 4 – Eötvös, Építőipari, Gyakorló, Kinizsi

2. csoport – 3 – Lorántffy, Móricz, Munkácsy

3. csoport – 3 – Nagyboldogasszony, Noszlopy, Széchenyi

4. csoport – 3 – Szigeti-Gyula, Táncsics, Zichy

A csoportokon belül körmérkőzéssel döntjük el a sorrendet. Minden csoport első két helyezettje jut be a legjobb nyolc közé, ahol az alábbi táblázatból indulva, egyenes kiesés rendszerben folytatódik a verseny:

1. csoport 1. helyezett

2. csoport 2. helyezett

3. csoport 1. helyezett

4. csoport 2. helyezett

4. csoport 1. helyezett

3. csoport 2. helyezett

2. csoport 1. helyezett

1. csoport 2. helyezett

Minden helyezést eldöntünk, tehát a veszteseknek is meg kell mérkőzniük egymással.

A 9-13 helyezéseket körmérkőzéses rendszerben döntjük el.

 

Nézze meg a vetélkedőben résztvevő iskolák kisfilmjét!


 

 

 

 









A kaposvári fiatalok a felkészüléskor megismerkedtek a város múltjával és nagy nyilvánosság előtt számot adnak tudásukról, tehetségükről, öregbítve ezzel iskolájuk hírnevét is. Ebben azonban csak úgy tudnak igazán eredményesek lenni, ha fordulóról fordulóra olyan közösségeket, csapatokat tudnak kiállítani, amelyek tagjai egymást támogatva és kiegészítve küzdenek a pontokért.

A Copus 300 fővédnöke:
Szita Károly, Kaposvár MJV polgármestere
Védnökök:
Dr. Kéki Zoltán, Kaposvár MJV címzetes főjegyzője
Stickel Péter, Kaposvár MJV humánszolgáltatási igazgatója
L. Balogh Krisztina, Kaposvár MJV főépítésze
Rendezők:
Kaposvár Megyei Jogú Város
Kapos Televízió és Rádió Közhasznú Nonprofit Kft.
Társrendezők:
Együd Árpád Kulturális Központ
Kaposvári Sportközpont és Sportiskola
Kaposvári Egyetem Művészeti Kar
Producer: Katona József
Szerkesztő-műsorvezető:
Csák Teodóra, Péter Attila
A rendezvénysorozat szakmai munkatársai:
L. Balogh Krisztina
Jágerné Katona Zsuzsanna
Péterné Szarka Klára
Nagy Levente
Nagy Zoltán

A vetélkedősorozat célja:
Közösségépítés, a kaposváriak lokálpatriotizmusának erősítése és a helyi értékek megismertetése a város újjászületésének 300. évfordulóján.

A vetélkedősorozat időpontja:
2012. szeptember – 2013. január

A vetélkedősorozat résztvevői: Kaposvári középiskolák

A vetélkedősorozat rövid összefoglalása:
A Copus 300 nyolcfordulós, változatos, érdekes és látványos városismereti vetélkedősorozat. A tizenhárom kaposvári középiskola több fordulóban bizonyíthatja tudását és felkészültségét. A csapatok először egy kisfilmet, egy színpadi előadást és egy képzőművészeti alkotást készítenek. Mindhárom témája: Kaposvár. A tizenhárom-tizenhárom művet különféle helyszíneken (Szivárvány Kultúrpalota, Együd Árpád Kulturális Központ, Rippl-villa) mutatják be, ahol közönség jelenlétében értékel a szakértő zsűri. Ezt követően
(2012. nov. 30., péntek) iskolánként két-két csapat egy sportvetélkedőn és egy kódfejtős versenyen mérkőzik meg egymással a sport- és a jégcsarnokban, illetve Kaposvár utcáin. Az öt forduló összesített pontszáma alapján születik az első részeredmény.

Ezeket a pontokat viszik magukkal a csapatok a december 11-én megrendezendő szellemi vetélkedőre. Itt a tizenhárom csapat helytörténeti, városismereti kérdésekre válaszol, újabb pontokat gyűjt, és megszületik a második részeredmény. A televíziós vetélkedőbe az első nyolc helyezett jut be.
A televíziós show-ban először négy-négy csapat vetélkedik (2013. január

8., 15.), majd a két első és a két második jut tovább a döntőbe (2013. január 22.)

Kapcsolódó anyagok

Címkék: városismereti, versenykiírás, Copus 300, vetélkedő, Kaposvár, kultúra