Szakemberek szerint a diákokat motiválni kellene és más eszközökkel tanítani. A kaposvári szakközépiskolák és a gimnáziumok azonban az átlagnak megfelelően, vagy afelett teljesítettek.    

A szakközépiskolások ugyan az egyik legjobb eredményt érték el a matematika kompetencia területén, viszont ugyanennek az iskolának a szakmunkásképzője az országos átlag alatt teljesített. Pedig önmagukhoz képest még javítottak is egy év alatt.

- Hozzánk jönnek a kötelező beiskoláztatású iskola miatt a gyengébb tanulók is. Sajnos ezt az eredményt nem tudtuk javítani. Másrészt a felzárkóztató iskola tanulói is az eredményt egy kissé levitték - mondta az Építőipari és Faipari Szakközépiskola igazgató-helyettese, Szalai Bernát.

Hogy javuljon az átlag, próbaméréseket tartanak és nap mint nap gyakorolják a kompetencia mérésen előforduló feladatokat. Az Eötvösben a motivációt próbálják meg erősíteni a szakiskolában, azaz meggyőzni a fiatalokat, hogy van értelme a tanulásnak. Az igazgató azt mondja: a szakiskolák országos eredményei is tragikusak.

- Az országos eredményeknél olyan fordul elő, hogy a legalsó szintet teljesítők aránya 70%. Ez mutatja, hogy ebből nem lehet értelmes szakmunkás - mondta az Eötvös Lóránd Műszaki Szakközépiskola igazgatója, Horváth Miklós.

Hozzátette: gyakran írni, olvasni sem tudnak a szakiskolákba jelentkezők.  

- Ez tudható annak, hogy talán az elmúlt évek pályázatai és a forrásai erről a területről elmaradtak és itt közbelépésre van szükség, azért hogy az eredmények javuljanak - tájékoztatott a kaposvári oktatási igazgató, Stickel Péter.

A szakközépiskolák közül a Noszlopy után az Eötvös teljesített a legjobban. Az építőipari matematikából lett a legjobb.

A város gimnáziumai a tőlük megszokott eredményeket hozták. A legjobb a Táncsics és a Munkácsy. A nem városi fenntartású intézmények az országos átlagnak megfelelően teljesítettek.

Címkék: szakmunkás, kompetencia, tanuló, helyi, kultúra, kaposvár