Csupán 3 iskola nem érte el az átlagot. Nekik intézkedési tervet kell kidolgozniuk.

A kaposvári Rákóczi iskola  már 6 éve bevezették a kompetencia alapú oktatást. Meg is lett az eredménye: egyre jobban teljesítenek a méréseken. Tavaly 114 ponttal túlszárnyalták az országos átlagot a hatodikosok szövegértésből.

- Csodálatos eredmény, hiszen nálunk a tanulók harmada küzd tanulási problémával és a szociális háttér sem kiemelkedő - mondta Kodály Zoltán Központi Általános Iskola  Rákóczi tagintézményének vezetője, Kulcsárné G. Ibolya.

Kaposvár 12 tagiskolája összességében az országos átlag felett teljesítettek.

- Megfigyelhető egy egyenletes javulás. Az elmúlt 3 évben ugyanis az iskolák önmagukhoz mért teljesítménye azoknál is javult, ahol az országos átlagszint alatt sikerült teljesíteni - árulta el a Kodály Zoltán Központi Általános Iskola igazgatója, Kudomrák Zsuzsanna.

Az elmúlt évek eredményeit figyelembe véve szövegértésből a legjobb eredményt a Zrínyi, a Kodály, a Berzsenyi és a Kisfaludy érte el.

Matematikából pedig a Zrínyi, a Kodály, a Honvéd és a Kisfaludy vezet. Ők jóval az országos átlag felett teljesítettek.

- Ott, ahol az országos átlagtól elmaradtunk. Ott egyértelműen az adott intézményeknek egy intézkedési tervet kell kidolgozniuk a hibák kijavítása érdekében - mondta a kaposvári oktatási igazgató, Stickel Péter.

A Kaposvár-környéki iskolák a községi iskolák közötti méréseken az átlagos szint felett teljesítettek. Főleg azok, ahol nem a hagyományos módszerekkel tanítanak. A szennai gyerekek a Mind-Lab módszerrel fejlesztik logikájukat.

- ... gondolkodási műveletek tanulása jellemzi ezt a módszert és úgy gondoljuk, hogy ez vezetett oda, hogy a matematikai kompetenciák erősebbek voltak - tájékoztatott a Fekete László Általános Iskola és Óvoda igazgatója, Bendl Tiborné.

Az igazgató szerint a falusi iskolák jelentős hátránnyal indulnak a kompetencia méréseken. Az itt tanuló diákok többsége ugyanis hátrányos helyzetű.

Címkék: mindlab, kompetencia, fejlesztés, iskola, kaposvár, kultúra