Az építőipari szakközépiskolában is nagy probléma az igazolatlan hiányzás. Ebben a tanévben már több mint 1600 értesítőt küldtek emiatt a családoknak és az illetékes hivataloknak. Főként a felzárkóztató képzésre járók lógnak.
Agócs Attila igazgató szerint ezek a diákok az iskolát nem szeretik, a tanulást nem szeretik, vagy ami ennél sokkal súlyosabb: olyan szociális háttérrel rendelkeznek, hogy bizony már 15-16 évesen kénytelenek munkába állni.
Váczi Milán például kőművesnek tanul, és mellette sokat dolgozik. A fonyódi szakképzőből a rengeteg hiányzás miatt kellett eljönnie, fél éve tanul az építőipariban. Itt elnézőbbek vele. Azt mondja: ő hiányzott talán a legtöbbet, úgy 140-150 órát. Édesapja neveli, édesanyja elhagyta őket. Kell a pénz, és hol maszekolni jár, hol az erdőre dolgozni.
Az építőipariban 17 olyan tanuló van, aki több mint 50 órát hiányzott ebben a tanévben. Ezek a családok elesnek az iskoláztatási támogatástól. A rendelet 2010 szeptemberében lépett életbe. Hatására az építőipariban a 2008-2009-es tanévhez képest most felére csökkent a hiányzások száma.
Sokan kérvényezik a magántanulói jogviszonyt is, főként szociális problémák miatt. Az építőiparinak év elején még csak egy magántanulója volt, most pedig már 33. A szakemberek szerint azért kérik egyre többen ezt a státuszt, mert így mindenképpen jár a családi pótlék. Egyebek mellett erről is beszéltek a ma Kaposváron a gyermekvédelmi szakemberek.
Szabó János, a Regionális Családsegítő Központ igazgatója azt mondta: a magántanulói státuszt az iskolák kezdeményezik vagy a szülők. Emelkedik a száma, közel duplájára emelkedett. A szakemberek  nem tartják ezt jó megoldásnak, a hozzájuk forduló 100 gyerekből mindössze a felére tettek javaslatot magántanulóságra.
Mégis mindenki magántanuló lehetett, mert az iskola nem köteles elfogadni a gyermekjóléti szolgálat szakmai véleményét. Ezért azt javasolják: jöjjön létre egy munkacsoport, ami határozhat a magántanulói jogviszonyról.


Címkék: igazolatlan, magántanuló, lógás, hiányzás, építőipari, kultúra