A beruházást a MÁV az állomásfejlesztési program keretében döntő részt uniós forrásból hajtotta végre. A rekonstrukció részleteit, a projekt eredményeit Pál László, a MÁV Zrt. általános vezérigazgató-helyettese, Peresztegi Imre, a ZÁÉV Építőipari Zrt. vezérigazgatója, valamint Farkas László Nándor, Balatonszentgyörgy polgármestere mutatta be.
A projekt tartalmazta az állomás környezetének (előtér, gyalogos felületek) rendezését, valamint utastájékoztató és infokommunikációs rendszerek, térfigyelő és biztonsági kamerarendszerek kiépítését is. A beruházás keretében a kivitelező a felvételi épület oldalszárnyait újraépítette, a perontetőt az eredeti állapotába visszaállította, az épületen még fellelhető kiegészítő szerkezeteket (nyílászárókat, spalettákat) újragyártotta. A tervezés és a kivitelezés során kiemelt figyelmet fordított az akadálymentesítésre is.
Az állomás területén szétszórt kisebb, rossz állapotú épületekben elhelyezett szakszolgálatok a felvételi épületbe, illetve a csatlakozó úgynevezett „laktanya” épületbe kerültek. A felszabaduló, kiüresedő épületek lebontásával pedig rendezték a teljes környezetet: a tereprendezés során zöldfelületeket, gépkocsiparkolót és kerékpártárolót alakított ki kivitelező.
A végső simításokkal, virágosítással és muskátlikkal a Balaton talán legszebb állomásává varázsolták a csomópontot. Az állomás központi, felvételi épülete egyébként 1895-ben épült az egykori Déli Vasút I. osztályú állomásépületének típusterve szerint. A Déli Vasút akkori indóházait ugyanis az osztrák Carl Schlimp építészmérnök és építési vállalkozó tervei alapján készítették.
A rekonstrukciós munkálatokat a vasútüzem zavartalan fenntartása mellett kellett elvégeznie a ZÁÉV-nek, mellyel nyílt közbeszerzési eljárást követően szerződött a MÁV Zrt. a beruházás elvégzésére. A vasútállomás döntő részt uniós forrásból, összesen közel 615 millió forintból újult meg. A MÁV több mint 100 millió forinttal járult hozzá a kivitelezés költségeihez.
Címkék: balatonszentgyörgy, vasútállomás, máv, felújítás, kis szines