A hajót a barcsi önkormányzat vásárolta meg turisztikai célokra. A vízibuszt a BAHART munkatársai a társaság vezetése és az új tulajdonos képviselőjének jelenlétében hétfő délután zsilipelték át a Sió csatornába.
Az 1959-ben épült, 26,5 méter hosszú Akali vízibusz – eredeti nevén Megyer – több mint 50 évet szolgált a Balatonon, jobbára menetrendi hajóként közlekedve. A 301-es típusú vízibuszokat 1956-tól kezdődően gyártották Vácott, a Dunai Hajógyárban. Az eleinte teljesen zárt kivitelű hajók alumínium-magnézium ötvözetből készültek, szegecselt bordázattal és héjazattal, így tömegük és külső méreteik lehetővé tették, hogy – bár magasabb költségekkel, de – közúton, felépítmény-bontás nélkül is szállíthatóak legyenek. Az AKALI 301-es típusú vízibuszt a MAHART a NIKEX-től vette át a T110-es uszályért. Az 1990-es évek első felében az utas komfort javítása érdekében átalakították a hajót Siófokon. Erősebb szerkezetű, nyitott fedélzettel ellátott, de a hátsó utasteremben továbbra is zárt felépítménnyel látták el.