"Nem akarok hazamenni!" - igencsak felbolydította a közösségi médiát a patcai Katica Tanya tavalyi vírusvideója, amelyben egy fordított, groteszk helyzetet mutattak be: egy apuka nem akar hazamenni az élményparkból, ezért elkezd hisztizni, és a tanyán játszó gyerekek döbbenten, mosolyogva nézik az apuka kiborulását, majd egy kislány próbálja jobb belátásra bírni a felnőttet.
- Szerettünk volna egy nem mindennapi reklámfilmet létrehozni, ami megragadja az emberek fantáziáját ezáltal pedig önálló életre kel. Nem utolsó sorban pedig olyan üzenetet hordoz, ami nekünk is jó. Ezért döntöttünk végül a vírusvideó mellett - mondta a a patcai Katica Tanya, ötletgazdája és tulajdonosa, Handó János.
A kisfilm nem tetszett mindenkinek. Egy budapesti családi egyesület feljelentette a videót a reklámszövetségnél. A testület azonban úgy határozott, hogy a reklám ugyan negatív viselkedésmintát vesz alapul, de pozitív irányba terelik azt, ezért nem kifogásolható.
Mint azt megtudtuk, a készítők készültek a negatív kritikákra és előrelátóak voltak: még a forgatás megkezdése előtt elküldték a szinopszist az ÖRT-nek, ami jóvá hagyta azt.
A reklám kétségtelenül elérte a célját, egy év alatt csaknem 30 ezer felhasználó nézte meg az egyik videómegosztón. Most pedig bezsebelte az Utazás Kiállítás kommunikációs különdíját is. Az elismerés magában foglalja, hogy jövőre a Katica Tanya ingyen állíthat standot a kiállításon, valamint a vírusvideó egy hétig látható lesz a turizmus.com nyitóoldalán.
A tulajdonosok ezután sem ülnek babérjaikon és már az újabb megjelenéseken törik a fejüket, mint elmondták, hisznek abban, hogy mindig újítani kell a kampányokban és nem szabad belesüppedni a megszokott sémákba. A továbbikban is szeretnék kihasználni az online felület és az okostelefonok nyújtotta lehetőségeket.
Címkék: katica, marketing, tanya, vírus, elismerés, reklám, kis szines