Végleg megszünteti a Facebook a szponzorált történetek nevű hirdetési formáját április 9-től - írja a Huffington Post. Ha így elsőre nem ugrik be miről is van szó, segítünk: ezek azok a hírfolyamunkba és/vagy oldalsávunkban megjelenő reklámok, amiket ismerőseink korábban már lájkoltak. Azaz, ha egy barátunk tetszikel egy céget, vagy becsekkol egy étteremből, az adott vállalatok hirdetései megjelennek a mi falunkon is. A közösségi oldal tagjai így válnak egyik pillanatról a másikra reklámhordozóvá.



A kezdeti időszakban a vállalat mintegy másfél év alatt 234 millió dollárnyi reklámot értékesített ebben a formában. Ebből lett elege azoknak a felhasználóknak, akik még 2011-ben bepereltek a közösségi oldalt, hogy a hirdetésekben, bármiféle beleegyezésük nélkül, automatikusan felhasználták személyes adataikat. A Facebook pedig fizethetett.

Azt egyelőre még nem tudni, mi jön a szponzorált hirdetések helyett. Mindenesetre a Facebook már próbálkozik a rövid videós reklámok bevezetésével.

Címkék: rövid, szpot, timeline, facebook, reklám, kis szines