Mostantól megfigyelheti a Facebook azt is miként mozgatjuk az egeret, mennyit görgetünk, mire kattintunk és hogy merre időzünk a legtöbbet kurzorunkkal. A Facebook analitikai osztályának vezetője, Ken Rudin elmondása szerint, kizárólag termékfejlesztés céljából vizsgáljak a felhasználói szokásokat. Az algoritmust egyelőre csak egy szűk csoportjon tesztelik. Azt azonban még nem tudni, hogy tovább bővítik-e ezt a kört - írja a Wall Street Journal.
A Mashable oldalnak a vállalat is elárulta, hogy a teszteléssel a közösségi oldal további fejlesztéseit szeretnék a felhasználókhoz közelebb hozni, és nem a személyre szabott reklámok tökéletesítésre használják.
Ez a fajta kutakodás egyébként nem újkeletű. Cégek már régóta használják a felhasználói szokások ilyen irányú megfigyelését, hogy a kapott adatok segítségével minél logikusabb és átláthatóbb oldalakat hozzanak létre.
Címkék: kurzor, kattint, figyel, oldal, facebook, kis szines