Utoljára 2001-ben történt hasonló változás, ám az sem volt ilyen drasztikus, legalábbis a Google közleménye szerint.
Az új keresőalgoritmus a Hummingbird, azaz Kolibri, nem csak címszavakra keres, de egy forradalmi megoldással megpróbálja ténylegesen értelmezni a feltett kérdést, vagy a keresődobozba beírt mondatot.
Például arra a kérdésre, hogy: ”Hol vásárolhattok a legközelebb egy iPhone5-ös készüléket”, már
nem elsősorban webáruházakat sorol a kereső, hanem a keresési kifejezések alapján feltételezi, hogy valóságos üzletet keresünk, és helyzetünk alapján a hozzánk fizikailag is legközelebb eső üzletet próbálja meg megmutatni.
Bár a bejelentés tegnap történt, az új keresőmotor már körülbelül egy hónapja érvényben van. A találgatások szerint augusztus 20-a környékén történhetett a tényleges váltás, onnantól ugyanis már más sorrendben és más találatokat mutat a világ legnépszerűbb internetes keresője.