Még 2011-ben indult amerikában, az a per, amelyet azok a felhasználók indítottak akiknek az arcmása felbukkant egy-egy szponzorált reklámban, hogy épp mit lájkoltak. Ezekkel csupán annyi volt a gond, hogy a felhasználókat egyáltalán nem tájékoztatták, hogy utána visszaköszönhetnek ismerőseik hírfolyamán.
A bíróság most döntött az ügyben - amely az összes sértettet képviselte egyszerre - és peren kívüli egyezséget ajánlva fizet 20 millió dollárt a károsultaknak. A Facebook egyben ígéretet tett rá, hogy a felhasználók a jövőben beleszólhatnak adataik reklámcélú használatába.
A 20 millió dollárt a bíróság döntése alapján jótékonysági egyesületek, az ügyvédek és aközött a 125 millió amerikai felhasználó között kell szétosztani, akiknek az adataival a Facebook visszaélt. Ők így fejenként két (2) centtel, majdnem öt forintal gazdagodhatnak.
Valószínűleg nem fogja nagyon földhöz vágni ez a kiadás a közösségi portált, ugyanis 2011 januárja és 2012 augusztusa között 234 millió dollár bevétele volt a szponzorált sztorikból, így ez egy egészen kis tétel a bankszámlájuknak.
forrás: reuters.com