A szülők és a pedagógusok azonban sokszor nem ismerik fel és nem tudnak mit kezdeni vele. Pedig egyszerű terápiákkal kezelni lehet. A szakértők szerint a gyerekeknek újra kell tanulniuk a csecsemőkori mozgásokat, hogy kiépüljenek a megfelelő idegpályák.

A diákok figyelmét minden eszközzel igyekeznek lekötni a Rákóczi iskolában. Kis csoportokban dolgoznak, filmet néznek és a digitális táblát használják. A pedagógusok mégis azt tapasztalják, hogy egyre több a figyelemzavaros, hiperaktív gyerek. Ez nem csoda, hiszen a kutatások szerint minden osztályban előfordul már néhány eset.

- Körülbelül olyan 3-5%-át teszi ki a gyerekeknek a legóvatosabb becslések szerint. Van néhány kutatás ami ennél jóval magasabbra teszi az arányokat - mondta a pszichológus, Szigeti Mónika.

Egyes kutatások szerint a hiperaktivitás ma Magyarországon 70 ezer gyereket érint.

- A 70 ezer gyereknek csak a 6%-át kezelik, nagyon nagyon nagy az aránya annak akik elmehetnek rossz irányba. És ilyenkor ez 33 milliárdba kerülhet az államnak - tette hozzá az ADHD alapítója, Hajdú Ágnes.

A kutatók szerint ezt az összeget inkább a megelőzésre és a korai fejlesztésre kellene fordítani.  
A csecsemőkori mozgásformákat tanulják újra a diákok a Rákóczi iskolában. Azoknál a gyerekeknél ugyanis akik nem kúsztak, másztak gyakoribb a hiperaktivitás.

- Ez az ősi program ami mindannyiunkban benne van. Kisgyermekben ez nem tud sokszor megfelelő sorrendben aktiválódni - mondta az idegrendszeri fejlesztő és terapeuta, Kocsis Magda.

A terápia során a gyerekekkel vagy akár a felnőttekkel is újraveszik a csecsemőkori mozgásformákat, hogy az idegrendszeri kapcsolatok kiépüljenek.

A szakemberek szerint a hiperaktivitás korai felismerése nagyon fontos lenne. Ebben az anyukáknak és a védőnőknek is kiemelkedő szerepük van.

Címkék: aktív, hiper, magyarország, gyerek, iskola, kis szines