Az új vonat a bemutatkozásakor szintén rekordtartónak számított, 2010 óta négy vonalon szolgálatot teljesítő CHR-380-ast.
Az új szuperexpressz a 380-as továbbfejlesztése. Sokkal erősebb, 22800 kilowattos (30575 lóerős) elektromos motort kapott, és az, egy ősi kínai kard alapján készült formatervezése is sokat segít a légellenállás csökkentésében. A mozdony építéséhez speciális, szénszálakkal megerősített műanyagokat, és magnéziumötvözetet használtak, ami jelentősen csökkenti a vonat tömegét. A vonat végsebessége eléri az óránként 500 kilométert, amivel a maga kategóriájában világrekord a kínai expressz.
Mindezt hagyományos, sínen kerekekkel guruló technológiával érték el, nem használták fel a szupergyors vonatoknál néhány helyen alkalmazott mágneses trükköket, ahol a vonat egy mágneses felület felett lebegve halad, kiküszöbölve a súrlódás hatását. A vonatok között egyébként tucatnyi kategóriában tartanak számon sebességrekordot, az abszolút bajnok a japán JR-Maglev, ami egy teszt során 581 kilométer per órás sebességet ért el 2004-ben.
Fotó: China Daily
A CHR-380A valószínűleg a Peking és Sanghaj közti, 1300 kilométeres, tavaly nyáron átadott vonalon fog bemutatkozni. Ezen jelenleg 4 óra 48 perc alatt érnek végig a leggyorsabb vonatok, egy megállót közbeiktatva a két metropolisz között. Csúcsidőben ötpercenként indulnak a vonalon a szerelvények, napi 220 ezer embert kiszolgálva.
Forrás: index.hu
Címkék: China, Sanghaj, leggyorsabb, gyors, vonat, kis szines