A fogyasztóvédelmi törvény nem teszi kötelezővé a kereskedőknek a termékek visszacserélését a vásárlástól számított harmadik nap után, de karácsony után, illetve a két ünnep között egészen januárig sokkal rugalmasabban kezelik a szabályokat a multinacionális vállalatok. A hibás vagy "téves" ajándékokat készséggel visszaveszik a három napos szabály ellenére is, hiszen nem várható el az ajándékozótól, hogy rövid idő alatt kibontsa, megnézze és ellenőrizze a terméket.

A kereskedők törekednek a visszavásárlás lehetőségének megteremtésére, de persze ez nem jelenti azt, hogy vissza is fizetik a pénzt. Kivéve, ha hibás termékről van szó, de csak a háromnapos visszacserélési időszak alatt. Ha különböző indokkal akarjuk a "téves" ajándékot visszacserélni, ebben az esetében a kereskedő a rugalmasságért cserében elvárhatja, hogy az ő termékei közül válasszunk egy megfelelőbbet.

Fontos, hogy a visszacseréléshez minden esetben szükség van a blokkra és a jótállási jegyre, illetve fontos, hogy a terméket saját dobozában vigyük vissza! Viszont a higiénés vagy szépségápolási termékeket csak úgy cserélik vissza, ha azt nem használták. 

Az utcai kereskedőkkel bonyolultabb a helyzet, mert bár rájuk is vonatkozik az összes jogszabály, lehet, hogy a vevő karácsony után már nem találja meg az eladót.

Címkék: árú, visszavásárlás, vevő, eladó, jogszabály, ajándék, kis szines