Sok kutató még nem ért egyet abban a kérdésben, hogy a számok alapján van-e értelme az óraátállításnak, de az emberek közérzete általában jobb lesz tőle. Már csak azért is, mert tudatosul bennük, hogy most már tényleg jön a tél és a hideg idő. Habár mínuszokban már volt részünk az elmúlt pár napban.
Magyarországon 1980 óta alkalmazzák évről-évre az óraátállítást, melynek célja az energiaspórolás. A nyári-téli időszámítást jelenleg egy kormányrendelet szabályozza, amelyet az Unió tagállamaiban érvényes szabályhoz igazítottak.
A vélemények ma már megoszlanak óraátállítás kapcsán, mivel energiafogyasztási szokásaink 1980 óta nagymértékben megváltoztak. A legújabb számítások szerint az energia fogyasztás átalakulása miatt már nem lehet az óraátállítással energiát megtakarítani. Ugyanis az energiahálózatok és a közvilágítás automatikusan működik, mindig az aktuális fényviszonyokhoz alkalmazkodik. Így a lámpák ki és bekapcsolása a sötétedéssel egy időben történik meg.
A vonatok menetrendjét az óraigazítás miatt nem kell módosítani, azonban négy nemzetközi és egy belföldi vonat a határállomáson, illetve a kiinduló állomáson várja be a téli időszámítás szerinti időt.
Az óraigazítás hajnalán a nemzetközi vonatok közül a Bécs–Budapest–Bukarest–Budapest–Bécs útvonalon közlekedő Dacia EuroNight mindkét járatát Magyarországon éri az időszámítás váltás. A vonatok Lőkösházán várják be a téli időszámítás szerinti indulási idejüket, körülbelül egy órát várakoznak. A Beograd nemzetközi gyorsvonat Belgrád és Budapest felől érkező járatai Kelebián várakoznak a téli időszámítás szerinti indulási időre.
Ami a belföldi vasúti közlekedést illeti, vasárnap hajnalban csak egy vonatot érint az óraigazítás; Somoskőújfalu – Hatvan vasútvonalon közlekedő 5819 számú személyvonat Somoskőújfalu állomásról már a téli időszámítás szerint indul.
Címkék: otóber, mutató, tél, óraátállítás, kis szines