Magyarországon csaknem 36 ezer látássérült embernek jelent nehézséget a bevásárlás, ők azok, akik csak segítséggel tudnak hozzájutni a mindennapos árucikkekhez. Általában a legközelebbi, megszokott üzleteket járják, ahol biztos segítségben bízhatnak. A Praktiker két évvel ezelőtt, a Fehér Bot napján indította el kezdeményezését, hogy személyi kísérőket biztosít a látássérültek számára is. Azóta más áruházlánc nem csatlakozott a kezdeményezéshez. A Praktiker tudatosan választotta azt a megoldást, hogy nem sípoló rendszert, vezetősávokat vagy Braille-írást használó polccímkéket használnak, ugyanis a legjobb megoldásnak továbbra is a közvetlen emberi segítségnyújtást tartják.
Az elmúlt két esztendőben elsősorban szerszámokat, a fürdőszoba kellékeit, illetve a főzéshez, takarításhoz nélkülözhetetlen eszközöket keresték azok a látássérültek, akik igénybe vették a Praktiker támogatását. Tapasztalatok szerint a látássérültek sokáig elkerülték a nagy áruházakat, hiszen a hatalmas térben és a több tízezer árucikk között sokszor még a látó emberek is nehezen igazodnak ki. A látássérültek érdekvédelmi szakemberei szerint azonban a látássérültek között is igény mutatkozik a barkácsáruházak széles kínálatára és kedvező áraira, ugyanis a vakok és gyengénlátók is szeretnek barkácsolni, otthont szépíteni.
A felajánlás értelmében a Praktiker a Magyar Vakok és Gyengénlátók Szövetsége számára átadta az áruházvezetők névsorát és telefonszámait, hogy a látássérültek mindig személyesen tudjanak segítséget kérni a Praktikertől. Az áruházvezető feladata, hogy kijelölje azt a Praktiker dolgozót, aki képzettsége és személyisége alkalmas arra, hogy körbevezesse a látássérültet az áruházban. A bevásárlás során a Praktiker alkalmazottai több terméket és megoldást kínálnak, a végső döntést mindig a vásárló hozza meg.
Címkék: áruhát, Fehér Bot napja, Praktiker, látássérült, kis szines