A magyar geocaching egy évvel az amerikai kezdeményezés után indult el, azóta folyamatosan nő a népszerűsége - írja a Piac & Profit. A geocaching egy kincskereső játék, ahol az igazi kincs maga a célpont, amire a geoláda mint eszköz felhívja a figyelmet. Ez a célpont lehet egy táj, egy hegycsúcs, egy várrom is, vagy minden olyan természeti, építészeti érték, amit érdemes felfedeznünk és megismernünk. A legfontosabb, ami ehhez a felfedezéshez kell, egy megfelelő turista GPS, illetve a geocaching hivatalos oldaláról egy kiválasztott láda koordináta adatai. Ma már nagyon sokan iktatják be családi programjaikba ezt a fajta szabadidős tevékenységet, így a gyerekek is szívesebben mennek természetet járni.
A Piac & Profit megtudta, egy uniós pályázat nyertese a turizmus fejlesztésekor kifejezetten a geocachingre gondolt. „121 millió forintot nyertünk decemberben az ÚMVP pályázatán. Fejlesztéseink három irányt céloznak: bakancsturizmus, vízi turizmus és bunkerturizmus. Ez utóbbi szót mi magunk alkottuk meg, mikor ráeszméltünk, hogy milyen egyedi, különleges értéket képviselő emlékek vannak Zala szívében" - fogalmazott Pál Zoltán, a Zala Zöld Szíve Vidékfejlesztési Egyesület elnöke.
Címkék: geocaching, Vértes, Zala, kirándulás, túra, program, kis szines