A tömeges késések miatt a MÁV megpróbálja kárpótolni utasait, így közleményt adott ki, melyben a kellemetlenségek csökkentésére hozott intézkedésekről számol be:
A Keleti pályaudvaron a személyes ügyfélszolgálati iroda a nappali nyitva tartás helyett éjszaka is az utasok rendelkezésére áll. A Keleti pályaudvar nemzetközi vonatokhoz kialakított Üzleti Várótermét is igénybe tudják venni az utasok a várakozás ideje alatt, függetlenül attól, hogy belföldre vagy külföldre szeretnének utazni. A budapesti Keleti pályaudvaron, illetve a nagyobb vasútállomásokon forró teát kínálnak a munkatársak a várakozóknak.
A fővárosi három nagy pályaudvaron (Keleti, Nyugati, Déli) és a vidéki nagyobb állomásokon az utastereken, zöld mellényt viselő információs munkatársak segítik az utasokat a tájékozódásban. A MÁVDIREKT telefonos ügyfélszolgálat megerősített szolgálattal várja az érdeklődők hívásait a 06 (40) 49 49 49-es telefonszámon.
A mai napon, hétfőn éjfélig, az InterCity vonatok helyjegy és pótjegy megváltása nélkül vehetőek igénybe. Az előre megváltott helyjegyek és pótjegyek kezelési költség levonása nélkül visszatéríthetőek. Amennyiben utasaink lemondanak utazásukról a mai napon, és nem veszik igénybe a vasúti személyszállítást, a menetjegyeket, helyjegyeket, pótjegyeket szintén kezelési költség levonása nélkül vissza tudják téríteni a pénztárakban.
Délnyugat-Magyarország térségében a következők alapján alakul a vasúti közlekedés:
Címkék: kis szines