Az elmúlt napokban az OTP Bank ügyfélszolgálatára számos bejelentés érkezett, miszerint ismeretlenek telefonon új módszerrel próbálják megszerezni az ügyfelek megtakarításait, az ügyben OTP Bank feljelentést tett - közölte a pénzintézet szerdán az MTI-vel.

A tájékoztatás szerint a csalók az OTP Bank vezető tisztségviselője, Bucsek Gábor Csaba ügyvezető igazgató nevében azzal a hamis indokkal hívják fel az embereket, hogy számlájukat feltörték, vagy arról nagy összegű vásárlást kezdeményeztek. A sokszor hosszúra nyúló beszélgetések során azt kérik, hogy a probléma megoldása érdekében telepítsenek egy programot az online bankolásra használt készülékükre. Ez az alkalmazás legtöbbször az AnyDesk. Az elkövetők még arra is figyelnek, hogy a telefonkészülékek a bank ügyfélszolgálatának telefonszámához hasonló számot jelezzenek ki - írták. Ennek ellenére minden bank ügyfele érintett lehet, ugyanis az elkövetők nem tudják, hogy ki melyik banknál vezeti a számláját.

Kérik azokat, akik ilyen hívást kapnak, hogy a telefonáló kérése ellenére se telepítsenek alkalmazásokat készülékükre, mert azokon keresztül az elkövetők jogosulatlan tranzakciókat hajthatnak végre.

Az OTP Bank ismét hangsúlyozza: a bank soha nem kér telefonon az ügyfelektől bankkártya adatokat, illetve az online bankoláshoz szükséges azonosító adatokat sem. Ha ilyen hívást kap valaki, azonnal szakítsa meg a beszélgetést, és hívja fel bankja ügyfélszolgálatát, hogy rákérdezzen a vitatott tranzakcióra.

Címkék: számla, vásárlás, bank, adat, ügyfélszolgálat, internet, trükk, online, csal, kék hírek